Gezond leven - 28 eenvoudige veranderingen om je lichaam en geest te transformeren


Gezond leven - 28 eenvoudige veranderingen om je lichaam en geest te transformeren / dieet

Gezond leven. Deze twee woorden worden elke dag luider. Veel mensen over de hele wereld zijn steeds meer op zoek naar een gezonde levensstijl, opties om in vorm te blijven en zorg te dragen voor de gezondheid van de geest. Bloggers en bloggers delen deze 'levensstijl' voor sociale netwerken en iedereen vindt het leuk om die foto in de sportschool te plaatsen. Maar diep van binnen, wat is een gezond leven? Hoe zijn we erin geslaagd om het te veroveren? Kan het leven 100% gezond zijn?

Wat is gezond leven?

Voordat we weten hoe we de felbegeerde kwaliteit van leven en gezondheid van lichaam en geest kunnen bereiken, moeten we ons bewust zijn van wat een gezond leven werkelijk is. Stop en denk na. Wat is dit voor jou?

Mensen kunnen verschillende concepten hebben over wat het is om een ​​gezond leven te leiden, en ze kunnen en moeten voortdurend evolueren. Maar over het algemeen moeten we nadenken over gezond leven als een reeks gedragingen en gewoonten die ons welzijn brengen, fysieke en mentale gezondheid bevorderen en zelfs voordelen bieden aan de mensen om ons heen, met wie we leven en werken; wanneer we gezond zijn, verbetert onze relatie met de ander ook.

Hieruit is het noodzakelijk om te begrijpen dat het concept dus niet alleen een dieet en oefeningen omvat, het is noodzakelijk om zorg te dragen, naast het lichaam, van de geest, van het hart en, voor de goedgelovigen, van spiritualiteit. Een balans vinden tussen professioneel en persoonlijk, tussen zich toewijden aan de ander en jezelf, tussen de essentiële en de banale ... Dit alles maakt deel uit van een constante zoektocht die voordelen zal brengen op de korte, middellange en lange termijn, met kwaliteit van leven en geluk.

Wat zijn de voordelen van een gezond leven?

Een ongecontroleerd leven leiden kan best aangenaam zijn voor sommige mensen, die dat gedrag accepteren als levensstijl en er goed mee leven. Afhankelijk van je gewoonten kan het leven echter op een gegeven moment de rekening in rekening brengen en is het misschien te laat om te veranderen.

Maar als je wilt veranderen, begin vandaag nog. Geweldige resultaten zijn het resultaat van jarenlange toewijding, en dit geldt voor alle gebieden van het leven. Je hoeft niet als een hoofdkwartier te leven, dingen op een zeer rigide en radicale manier te nemen, maar stop, denk wat je wilt voor nu en in de toekomst en het aannemen van gewoonten die je daar zullen brengen, is wat je goed zal brengen zijn en kwaliteit van leven.

Waarom kan een gezonde levensstijl me helpen? We kunnen een paar wezens noemen, maar ze zijn niet de enigen.

  • Omdat je je extreem blij en trots zult voelen als je een bepaald doel bereikt;
  • Omdat het bereiken van dat doel u zal motiveren om voor uw volgende te werken;
  • Omdat je je elke dag beter voelt, bereid en energiek;
  • Omdat u zich veilig voelt bij de beslissingen die u neemt;
  • Omdat het je ervan zal weerhouden ziek te worden, wat jou en je gezin leed en je rivieren van geld geeft om weer gezond te worden en kostbare dagen te verliezen als je achter je doelen aan zou kunnen rennen;
  • Omdat je je hele familie kunt aanmoedigen om hetzelfde te doen en gezonder te zijn;
  • Omdat het leven één is, en je lichaam is waar het doorheen zal zijn. Profiteren is belangrijk, maar we moeten er ook voor zorgen dat we hier blijven profiteren van 5, 10, 50 jaar.

Hoe een gezond leven te bereiken?

Niemand of bijna niemand kan een leven leiden dat 100% gezond is. We worden dagelijks blootgesteld aan schadelijke stoffen zoals verontreinigende stoffen, landbouwchemicaliën, stress ... Maar wat we moeten doen, is het maximaliseren van alternatieven en gewoonten die de schadelijke effecten van de omgeving minimaliseren - het denken aan het milieu niet alleen als fysieke ruimte en natuur, maar ook als sociale ruimte - en ons deel doen voor ons welzijn.

AANVULLENDE ARTIKELEN
  • Lange cyclus van de vrouw om verlangens te geven en te straffen om gewicht te verliezen
  • Vrouw overwint verraad van echtgenoot en slanke persoon 46 kg
  • Verdien 7 jaar levens en verander deze 3 gewoonten van dag tot dag
  • Een race van een uur kan 7 uur van het leven opleveren, zegt Study

Sommige veranderingen zijn vrij eenvoudig en vereisen alleen dat we aandacht besteden aan onze gezondheid en enige tijd nemen om onszelf te wijden. Wanneer je deze gewoonten in je leven incorporeert, zul je het al doen zonder het te beseffen, als een heel natuurlijk iets.

Hier zijn enkele eenvoudige veranderingen die dom en cliché kunnen klinken, maar veel mensen letten niet op en ze zullen je helpen je lichaam en geest te transformeren en een gezondere levensstijl te bereiken.

1) Drink water, veel water, meer water

Elke persoon heeft elke dag, minstens 2 tot 3L water nodig. In feite is deze waarde hoger, maar we verdisconteren al het volume water dat gewoonlijk wordt ingenomen door vast voedsel, dat ook water bevat.

Meer dan 60% van ons lichaam bestaat uit water. Water is het medium waarin alle biochemische reacties in ons lichaam voorkomen. Het is hoe het lichaam onzuiverheden verwijdert en voedingsstoffen transporteert.

Drink water in voldoende hoeveelheden zal je minder honger en de ophoping van vocht en zwelling te verminderen en de excretie en nierfunctie te verbeteren. Daarom regel nummer 1: drink water. Oh en niet waardige frisdrank vol suiker, het is zelfs water, dat smakeloos, geurloos en kleurloos. Neem je fles, mok of knijp altijd met je mee, wanneer naar buiten, naar het werk, naar de sportschool. Op die manier is het moeilijker om te vergeten.

2) Slaap goed

Gebrek aan slaap veroorzaakt vermoeidheid, moeite met concentreren, angst, kan de eetlust te verhogen, vroegtijdige veroudering, ten slotte, een verzameling van factoren die niet overeenkomen met een gezond leven. Dus regel nummer 2 is: slaap goed!

Sommige mensen hebben meer of minder slaap nodig, maar zorg ervoor dat u het aantal uren volbrengt waardoor u zich elke dag volledig uitgerust en hersteld voelt. In het algemeen is voor volwassenen de hoeveelheid slaap die dagelijks nodig is 7 tot 9 uur. Plan jezelf om vroeg te slapen als dat nodig is, of vind een manier om later wakker te worden, zoals het wijzigen van je toegangstijd op het werk.

3) Oefening

Nog een klassieke tip toch? Maar je kunt niet ontsnappen. Je lichaam moet bewegen om actief en jong te blijven. Beweging is leven. Oefen elke dag fysieke activiteit. Ja, elke dag, of op zijn minst bijna iedereen. Natuurlijk heeft het lichaam ook rust nodig. Maar de vraag is: een weekendatleet zijn is het niet waard en kan zelfs het risico op hartaanvallen verhogen. Zelfs als ze niet de sportschool, ga dan voor een wandeling, pak je de trap in plaats van de lift, maken eenvoudige keuzes die je in beweging zal zetten. Het is duidelijk dat een professionele, regelmatige en frequente training de beste optie is. Maar als je niet hebt ingeschreven in de sportschool of een afschuw van het, naar het park in de buurt van uw huis, ga dan naar de trap, ga dan naar de bakker te voet, kortom, niet de hele dag op de bank met de afstandsbediening in de hand te zijn. Dit zal een eerste stap zijn.

Lichaamsbeweging verhoogt de levensverwachting aantoonbaar, voorkomt verschillende ziekten, handhaaft de botdichtheid en helpt natuurlijk om af te vallen.

4) Kies een plezierige fysieke activiteit

De tweede stap na het verlaten van de comfortzone die wordt begrensd door uw bank, is om activiteiten te zoeken die aangenaam voor u zijn. Vind een nieuwe of reanimeer van je schooldagen, elke sport die je leuk vindt. Dit helpt je op het plan te blijven en twee weken niet naar de les te gaan en nooit terug te komen, zelfs niet voor het jaarplan dat je hebt ingehuurd. U kunt volleyballen op het strand, vormen een bende om te voetballen, zwemmen, kruis fit, gewichtheffen, paaldansen fitness, yoga, diverse soorten dans en gevecht te spelen, stand up paddle, en zelfs rugby praktijk of le parkour spelen. Er zijn een miljoen mogelijkheden, er is bijna niets ter wereld dat je niet leuk vindt om te oefenen. Doe een poging.

5) Eet meer fruit en groenten

Ja, we zijn op dieet gegaan. "Wauw, wat een saai ding!" Ja, voor sommige mensen, het horen van het woord dieet rillt al het hele lichaam. Begrijp dat het woord dieet alleen kan worden gebruikt om te verwijzen naar een gezond dieet. Je hoeft niet elke dag calorieën te tellen, maar de best mogelijke keuzes te maken. Het eten van groenten en fruit zorgt ervoor dat u krijgt veel voedingsstoffen die de biefstuk met frieten of hamburger u niet zal geven. Ze zijn rijk aan vitamines en mineralen die, geloof me, de sleutel zijn tot je lichaam. Zonder hen wordt onze gezondheid als geheel verzwakt, worden we zieker, wordt onze lage immuniteit, verliezen of aankomen nog moeilijker, uiteindelijk eten we op een gevarieerde manier. Geen behoefte om een ​​regenboog thuis te eten bij elke maaltijd elke dag, maar altijd een Saladinha, een vrucht in de koelkast en bij het eten buiten genieten van de verscheidenheid en monteer een kleurrijke gerecht.

6) Verwijder suiker uit je leven

Elimineren is een sterk woord en laten we eerlijk zijn, bijna onmogelijk om te doen. Maar als je het niet kunt elimineren, verminder het dan tot het maximum. Suiker is uiterst gevaarlijk en het verbruik van meer dan leidt tot overgewicht en verhoogt het risico op diabetes en hart-en vaatziekten onder andere misdaden. Leer uw kind al vroeg op om niet afhankelijk te zijn van deze smakelijke vijand, goede gewoonten zijn ontstaan ​​sinds de kindertijd.

7) Eet in kleine porties

Eet meerdere keren per dag en in kleine porties. Je zult je realiseren dat je lichaam er na verloop van tijd aan went en deze taak wordt steeds gemakkelijker. U zult niet te veel eten bij de volgende maaltijd, omdat je minder honger zult zijn en niet langer in staat zijn om veel te eten, zelfs als je het probeert. Kies voor gezonde snacks tussen de hoofdmaaltijden.

8) Vermijd geïndustrialiseerde voedingsmiddelen

Ze bevatten allerlei synthetische stoffen, zoals kleurstoffen, zoetstoffen, smaakstoffen, conserveringsmiddelen, en meestal zijn hoog in suiker of vet of beide. Vermijd ze maximaal.Bereid je maaltijden meer voor, ze zullen heel gezond zijn en dit zal je helpen de manier waarop je je eten bekijkt te veranderen.

9) Verminder de hoeveelheid zout

Zout is vies, maar alleen als het te veel wordt geconsumeerd. Maar omdat we gemakkelijk veel meer zout (lees natrium) consumeren dan we echt nodig hebben, is het bijna altijd een schurk. Ons lichaam heeft natrium nodig voor vitale functies. Degenen die veel bewegen en veel zweten, hebben zelfs meer nodig. De hoeveelheid die aanwezig is in bewerkte voedingsmiddelen en die welke worden toegevoegd in voedselbereiding, is echter bijna altijd groter dan de gezonde hoeveelheid. Gebruik minder natrium-opties (ja, er zijn al lichte zouten en alternatieve soorten voor gewoon zeezout) en probeer het verbruik te verminderen, je smaakpapillen worden geleidelijk aan gebruikt. Zout verhoogt het risico op hoge bloeddruk, hartaandoeningen en zelfs een hartaanval aanzienlijk. Pas op voor hem.

Zie ook: 10 manieren om zout en natriumdieet te verminderen

10) Lees de voedingswaarde-informatie van voedingsmiddelen

Je weet zeker dat je verrast zult zijn. Gevaren verborgen door een mooi en flitsende verpakking kunnen je bedreigen zonder dat je het je zelfs maar realiseert. Probeer te kijken naar de calorieën, hoeveelheid vet, transvetten, suiker, cholesterol, hoe dan ook, al degenen die rechtstreeks naar je bloed gaan als je die gevulde wafer eet die zo gewend is of zelfs dat dikke sap dat zo beroemd is het ziet er zo gezond uit.

11) Stop met eten wanneer u tevreden bent

Als je ook de hoofdzonde van gulzigheid begaat, hier is de tip. Voordat je het hele steakhouse probeert op te eten, stop, denk en voel je volle maaggevechten met je hersenen die alles willen wat je ogen zien. Laat je hersenen de beperking van je maag begrijpen, je hoeft niet zo veel te eten.

12) Neem Omega 3

Je kunt ook zalm eten. Maar het elke dag innemen van de visoliecapsules kan best praktisch zijn. Omega 3, een soort essentieel onverzadigd vetzuur, helpt de bloeddruk in balans te houden, doet het hart goed en vermindert ontstekingen.

13) Zorg voor de gezondheid van uw tanden

Het is niet alleen met bloeddruk, bloedglucose en ernstiger ziektes waar u zich zorgen over moet maken. Zorg voor je mondgezondheid, het is net zo belangrijk als de andere organen en het is daarmee dat je de beste tool krijgt voor het benaderen van mensen, de glimlach.

14) Stop onmiddellijk met roken

We hoeven ook niet alle schade aan sigarettenrook hier op te sommen. Naast het voorkomen van verdere schade aan uw fysieke gezondheid, dankt de gezondheid van uw zak ook u. Maak een account van hoeveel u jaarlijks uitgeeft aan sigaretten en kijk wat u met dat geld kunt doen. Reis, koop een nieuwe mobiele telefoon of geef zelfs een speciaal iemand cadeau. Is het het waard? Het is moeilijk, iedereen weet het, hulp krijgen en vooral de kracht zoeken die je nodig hebt in jezelf.

15) Als u drinkt, drink met mate (voor echt)

Oké, dit is geen alcoholische drankreclame, maar daar bestaat de uitdrukking "drinken met mate" alleen omdat het verplicht is, omdat, in feite, wat ze willen is dat ze meer en meer en meer drinken. Ze moeten tenslotte verkopen, het is de markt. Maar alcohol, net als sigaretten, is ook uiterst schadelijk en heeft een grote invloed op uw metabolisme, dat ziekten kan veroorzaken en u toch met dat kleine bier kan achterlaten. Natuurlijk zijn borrels in het weekend met vrienden en familie vaak op alcoholbasis, maar verbruiken ze gewetensvol, gooi niet al je stress van de week weg. Een goed glas wijn, van tijd tot tijd, is ook een goed verzoek en kan zelfs een goede gezondheid zijn.

Zie ook:

  • Waarom alcohol je spiermassa-winsten zal vernietigen
  • Is Fat Burn zelfs? 11 tips

16) Vergeet het evenwicht

Ja, dat is precies de productie. Richt je aandacht niet op het aantal grammen dat je die week hebt gewonnen of verloren. Breid je denken uit. Wees goed voor jezelf, voor je gezondheid (boven alles) en blijf geconcentreerd en toegewijd voordat je goed moet zijn met een nummer. Natuurlijk is het noodzakelijk om haar fysieke evolutie ook op de schaal te volgen, maar word niet haar slaaf.

17) Laat meer zien

Neem momenten voor jezelf. Voordat u een beslissing neemt of na een prestatie stopt en nadenkt. Over je leven, over je doelen, over wie je wilt zijn en wie je echt bent. Wat je moet doen om er te komen. Waardeer uw kwaliteiten en identificeer uw zwakheden. Kijk naar binnen als je het weet en dan ben je klaar om de wereld te leren kennen en te vechten voor wat belangrijk voor je is.

18) Stuur Negatieve gedachten weg

Negativiteit lost geen enkel probleem op. Wat problemen oplost zijn motivatie en planning. Het is niet een kwestie van leven door dingen altijd perfect te idealiseren en dan zichzelf te frustreren. Het gaat erom te weten dat de moeilijkheid bestaat, maar ook te weten wat je moet doen om het onder ogen te zien, vast te houden aan de hoop dat het kan werken.En er is nog steeds de theorie dat goede gedachten goede dingen aantrekken en vice versa. Riskeer het niet.

19) En ook negatieve mensen

Je zult toch al genoeg moeite hebben om met je eigen negativiteit om te gaan, je hoeft mensen niet zo rond te houden.

20) Leer nee zeggen

Je kunt niet iedereen behagen of de wereld omhelzen. Begrijp dat je ook grenzen hebt en dat je ze moet respecteren om jezelf te respecteren. Leer nee te zeggen tegen wat je niet echt goed doet, dat je niet de fysieke, mentale of financiële tijd of capaciteit hebt om te doen. Dit kan bevrijdend zijn, probeer het.

21) Haal meer uit

Leer je eigen stad kennen, ontmoet nieuwe plaatsen, reis, ontmoet mensen en culturen. De wereld buiten is te groot om te sluiten in zijn eigen wereld.

22) Leer altijd iets nieuws

Houd je hersenen actief, klaar om nieuwe dingen te ontvangen. Cursussen volgen, leren hoe je een instrument bespeelt, surfen, knutselen, fotograferen, een bonsai maken ... er zijn genoeg opties.

23) Zoek een "gezonde levenspartner"

Als je geluk hebt, kan die missie een stuk eenvoudiger worden. Zoek iemand om je gezelschap te houden in je 'gekke' gezonde levensstijl, die je in de steek laat, waardoor je gefocust blijft. Het kan de man / vrouw zijn, een zoon, een vriend, de ouders, een trainingspartner ...

24) Werk met degene van wie je houdt

Dit is zeker geen eenvoudige taak, maar het is zeker een van de meest waardevolle. Doen waar je van houdt helpt je om je vervuld te voelen en de weerspiegeling ervan kan op veel andere gebieden van het leven worden gezien. Als je je toewijdt aan de carrière, maar niet vergeet welke loopbaan er is, blijft het gezin. Zelfs als je de droombaan niet hebt, blijf dan niet in de comfortzone, krijg wat je wilt.

25) Als je kunt, ga naar de psycholoog

Nee, therapie is niet alleen voor degenen die een trauma hebben gehad, zij die een depressie hebben, voor kinderen met gescheiden ouders of een ander geval dat volgens u van toepassing is. We hebben allemaal onze conflicten, punten om te verbeteren, te delen. Probeer het en u zult verbaasd zijn hoe goed u zich kunt voelen.

26) Zoek een doel in je leven

Dit advies, hoewel het zo eenvoudig is, is zeer complex. Door elke dag iets te vinden dat de moeite waard is om voor te leven en wakker te worden, heeft u alles wat u nodig heeft om geluk en bijgevolg een gezond leven na te streven.

27) Als je jezelf toestaat om "uit een gezond leven te komen" soms (maar slechts af en toe)

Natuurlijk is niemand een machine, we zijn menselijk, met menselijke verlangens en behoeften. Dus beroof jezelf niet van een aantal pleziertjes van het leven, maar heb een gezond verstand, het zal je zeker de beste weg wijzen.

28) Oh, en vergeet het zonnescherm niet!

Wat is je gezonde woon-tip? Reageer hieronder!