Appel vasten Azijn Echt slank?


Appel vasten Azijn Echt slank? / dieet

Afslankende diëten hebben meestal een aantal bondgenoten om gewichtsverlies te stimuleren. Sommige mensen wenden zich tot medicijnen, sommige tot thee, extracten, oliën, specifieke voedingsmiddelen die beloven te helpen, en zoveel anderen. In het midden van deze onmetelijkheid is een kenmerk dat is aangebroken appelazijn.

Maar neemt het nemen van appelciderazijn snel af? Kan het bijdragen aan gewichtsverlies? Als je nieuwsgierig bent om te weten, begrijp hieronder of het een hulpmiddel kan zijn om die ongewenste kilo's kwijt te raken.

Algemene informatie over appelciderazijn

Apple ciderazijn is al duizenden jaren in gebruik en zeker op een gegeven moment heb je het al gebruikt om je salade te kruiden, toch? Dit moet zijn gebeurd omdat dit een van de meest voorkomende toepassingen van azijn is, en in tegenstelling tot veel mensen denken, is het niet alleen om wat smaak aan de gerechten toe te voegen.

De toepassing ervan als een tonicum en de inname om de gezondheid te bevorderen zijn al eeuwenlang aanwezig en veel onderzoek wijst op voordelen zoals de verlaging van de bloedsuikerspiegel.

Traditioneel geproduceerde azijn maakt zich meestal binnen ongeveer een maand klaar, maar de moderne productie heeft deze stappen kunnen versnellen, zodat deze binnen een dag klaar zal zijn.

Gewoonlijk ondergaat het een gisting die is verdeeld in twee fasen. Eerst worden de appels gesneden of geplet en gemengd met een gist om je suiker in alcohol te veranderen. Al in de tweede worden de bacteriën toegevoegd om de alcohol te fermenteren en om te zetten in azijnzuur, het belangrijkste actieve bestanddeel van appelciderazijn.

Het resultaat is een vloeistof met slechts drie calorieën in 15 milligram, met vrijwel geen koolhydraten, die ongeveer 6% azijnzuur bevatten, en ook water en sporen van andere zuren, zoals appelzuur.

Appelazijn en afvallen

Sommige studies zijn al uitgevoerd om te onderzoeken of appelciderazijn helpt om af te vallen en de resultaten waren bemoedigend. Natuurlijk zijn sommige van hen gemaakt met dieren, maar anderen hebben de effecten op de mens al onderzocht.

AANVULLENDE ARTIKELEN
  • Check out het geheime recept van de beste drank detox voor je lichaam
  • Hoe maak je zelfgemaakte Apple Cider-azijn?
  • Werkt Apple Azijn voor cholesterol? Hoe te nemen?
  • 5 soorten azijn en zijn voordelen

Hieronder bespreken we hoe het kan bijdragen aan gewichtsvermindering.

1. Het verhoogt het gevoel van verzadiging

Als we tevreden zijn, eten we meestal minder calorieën en kan appelazijn helpen. Ten eerste kan het fungeren als eetlustremmer en ten tweede kan het de snelheid helpen verminderen waarmee voedsel de maag verlaat. Dit zijn twee belangrijke punten om volheid en verzadiging te brengen.

Er werd een studie uitgevoerd met 11 mensen die een koolhydraatrijk dieet volgden en appelacider-azijn namen. De resultaten toonden een 55% lagere respons in bloedsuikerspiegel na een uur na inname. Bovendien verbruikten ze de rest van de dag gemiddeld 200 tot 275 calorieën minder.

In een ander onderzoek werd gekeken naar zetmeelrijke maaltijden in combinatie met de inname van appelciderazijn. Hier heeft het geholpen de lediging van de maag aanzienlijk te verminderen, resulterend in een verhoogd gevoel van verzadiging en een daling van de bloedsuikerspiegel en het insulineniveau.

Hoewel dit relevant is, hebben sommige mensen mogelijk geen baat bij deze effecten, zoals bij gastroparese of late lediging van de maag, wat vaak voorkomt bij type 1 diabetes. 

2. Het verhoogt het gewichtsverlies en het lichaamsvet

Het eten van appelciderazijn kan bijdragen tot gewichtsverlies en lichaamsvet. Dit waren de resultaten van een onderzoek onder 144 zwaarlijvige volwassenen die 12 weken lang 1 eetlepel azijn hadden geconsumeerd, het equivalent van 15 ml.

Degenen die appel-cider azijn consumeerden volgens aanbevelingen hadden een gemiddeld gewichtsverlies van 1,2 kg en een 0,7% reductie in lichaamsvetpercentage, evenals een afname van 1,4 cm in de tailleomtrek en een afname van 26 % in triglycerideniveaus in het bloed.

Degenen die 2 eetlepels of 30 ml per dag consumeerden verloren 1,7 kg lichaamsgewicht, 0,9% lichaamsvet, 1,9 cm van de buikomtrek en 26% van de triglycerideniveaus.

Dat betekent dat het toevoegen van 1 of 2 eetlepels appelciderazijn aan uw dieet u kan helpen gewicht te verliezen, uw lichaamsvetpercentage, middelomtrek en ook uw bloedtriglycerideniveaus te verlagen.

3. Vermindert suiker- en insulineniveaus

Appelciderazijn heeft als hoofdbestanddeel azijnzuur en sommige dierstudies hebben aangetoond dat het de mogelijkheid van de lever en spieren om bloedsuiker te absorberen heeft versterkt.Het verminderde ook de hoeveelheid insuline tot het hormoon glucagon, een feit dat de vetverbranding kan bevorderen.

4. Verbetert de stofwisseling

Metabolisme belemmert direct gewichtsverlies en het is geen wonder dat veel mensen manieren zoeken om het metabolisme te versnellen en gewichtsverlies te versterken.

Tijdens een onderzoek vertoonden aan azijnzuur blootgestelde dieren een toename in het AMPK-enzym, dat het verbranden van lichaamsvet versterkt en de productie van vet en suiker in de lever verlaagt.

We hebben al gezien dat appelciderazijn, door een aantal voordelen, op een gezonde manier gewichtsverlies in het lichaam kan helpen. Als je de appelcider azijn snel neemt en het de moeite waard is of niet, zullen we hieronder meer zien.

Appelazijn en algemene gezondheid

Apple cider azijn is ook in staat om andere gezondheidsvoordelen te bieden, zoals:

1. Helpt het insulinegehalte te verlagen

Appelciderazijn kan een bondgenoot zijn voor diabetici die insuline en ook bloedsuiker moeten reguleren. Een studie uitgevoerd door de Diabeteszorg gaf aan dat het eten van appelciderazijn voor een maaltijd met te veel koolhydraten kan helpen de bloedsuikerspiegels en de insulinerespons in het lichaam te verlagen.

2. Geeft lagere niveaus van bloedsuikerspiegel

Een andere studie van de Diabeteszorg toonde aan dat mensen met gecontroleerde diabetes type 2 een lagere bloedsuikerspiegel ervoeren na het consumeren van appelciderazijn met een eiwitrijke snack voor het slapen gaan. Het is de moeite waard te benadrukken dat het gebruik werd geassocieerd met de normale inname van hun medicijnen om diabetes onder controle te houden.

3. Helpt het polycystisch ovarium syndroom (PCOS) te verbeteren

Polycysteus ovariumsyndroom is gekoppeld aan insulineresistentie, wat betekent dat het feit dat appelciderazijn helpt om de weerstand te beheersen, ook helpt om dit probleem te behandelen. Dit is niet alleen een aanname, maar het resultaat van een Tohoku Journal of Experimental Medicine.

Het bleek dat vrouwen die dagelijks 110 dagen appel-ciderazijn aten verbetering van de symptomen van PCOS vertoonden. Dus als je last hebt van dit probleem, kan het interessant zijn om te nemen.

4. Verlaagt het cholesterolgehalte en verlaagt de bloeddruk

Hoog cholesterolgehalte veroorzaakt vaak gezondheidsproblemen omdat het zich ophoopt in de bloedvaten, waardoor ze smal en moeilijk worden. Bovendien dwingt cholesterol het bloed verder in het hart te dringen, wat op zijn beurt harder moet werken om bloed door het lichaam te duwen.

Het nemen van appelciderazijn kan bijdragen tot een laag "slecht" cholesterolgehalte en "goed" cholesterol verhogen en ook de bloeddruk verlagen, waardoor het risico op hartaandoeningen wordt vermeden.

5. Verlicht de symptomen van zure terugvloeiing

De reflux veroorzaakt meestal brandend maagzuur, boeren en misselijkheid, die slechts enkele symptomen zijn van gastro-oesofageale reflux, ook bekend als GERD of zure reflux.

Soms wordt het veroorzaakt door de lage niveaus van maagzuur, dus het nemen van appelciderazijn kan de ongemakken verlichten.

6. Vermindert acne en de littekens die ze veroorzaken

Azijnzuur kan ook helpen bij de behandeling van acne en het verminderen van littekens. Dit is mogelijk omdat azijn antibacteriële eigenschappen bevat en schadelijke bacteriën in de huid kan bestrijden. Naast azijnzuur is de samenstelling ervan ook gevuld met melkzuur, barnsteenzuur en citroenzuur, die de groei vanPropionibacterium acnes, een specifieke bacteriestam waarvan bekend is dat deze acne veroorzaakt.

Dit mengsel kan ook helpen om littekens te verminderen, een studie in de Journal of Cosmetic Dermatology die een behandeling voor de littekens heeft uitgevoerd die door acne wordt veroorzaakt. Tijdens het onderzoek werd melkzuur gedurende drie maanden gebruikt en hadden mensen een betere textuur, pigmentatie en huidaandoeningen, en littekens tot een minimum beperkt.

Vast appelazijn echt dun?

Zoals we hebben gezien, kan appelazijn helpen gewicht en lichaamsvet te verminderen, maar deze aandoening is niet gekoppeld aan het snel maken van uw inname - integendeel, de aanbeveling is dat het gedurende de dag in doses wordt geconsumeerd.

Dat wil zeggen, val er niet in dat het nemen van de appelcider azijn vast, want dit is niet de juiste manier om het te consumeren.

In plaats daarvan kan het dagelijks toevoegen van appelciderazijn aan je dieet heel eenvoudig zijn, omdat het als saladedressing kan worden gebruikt om meer smaak aan groenten en fruit te geven of je kunt het gewoon mengen met water en drinken. .

Als u ervoor kiest om te drinken met water, is de effectieve hoeveelheid voor het afvallen 1 tot 2 eetlepels per dag, dat is het equivalent van 15 of 30 ml. Neem deze dosis niet in één keer in, het is het beste om het in drieën te delen en het de hele dag door te nemen, vóór de maaltijd.

De smaak is misschien niet zo aangenaam, dus begin met 1 theelepel, gelijk aan 5 ml, en kijk hoe je lichaam zich gedraagt. Zoals je gewend bent, verhoog je het aantal, maar probeer niet meer dan 15 ml per keer te overschrijden, want als dit gebeurt, kun je je misselijk voelen.

Een ander cruciaal punt is om te mengen met water, want als het niet verdund is, kan het de binnenkant van de mond en de slokdarm verbranden. 

Hoe Apple Cider-azijn te kiezen

Elke supermarkt heeft appelciderazijn, maar is dat de beste optie voor gewichtsverlies? Als u van plan bent uw resultaten te maximaliseren, kiest u een biologische appelciderazijn, dit betekent dat deze vrij is van middelen die zijn aangepast en vrij van kunstmatige additieven die schadelijk kunnen zijn in plaats van samen te werken aan gezondheid.

Vermijd ook appelcider omdat het vergelijkbaar is met appelsap, maar het wordt niet op dezelfde manier gefilterd of verwerkt. Hoewel appelciderazijn gemaakt is van appelcider, is het gefermenteerd door gist en bacteriën, waardoor de suikers in alcohol veranderen. Daarnaast ondergaat azijn ook een tweede fermentatieproces om de alcohol om te zetten in azijnzuur, dat in de eerste plaats verantwoordelijk is voor de gezondheidsvoordelen. Apple cider is misschien smakelijk, maar biedt niet dezelfde voordelen.

voorzorgsmaatregelen

Consumptie van appelciderazijn wordt als veilig beschouwd, maar het overschot kan enkele nadelige gevolgen hebben. Het kan bijvoorbeeld erosie van het tandglazuur, verbranding in de keel of huid en verminderde kaliumspiegels in het lichaam veroorzaken.

Een andere belangrijke overweging is dat als u geneesmiddelen gebruikt om uw bloedsuikerspiegel onder controle te houden, u uw arts moet raadplegen voordat u de appelciderazijn inneemt. Het feit dat het de bloedsuikerspiegel verstoort, kan een verandering in de dosering van geneesmiddelen die worden gebruikt om diabetes te behandelen, te conditioneren.

Laatste woorden

Azijn kan een bondgenoot zijn in de strijd tegen de schubben, maar het moet niet worden gezien als een snelle of unieke oplossing om deze toestand te beheersen. Effectief gewichtsverlies is alleen mogelijk wanneer er sprake is van een dieetheropvoeding en een verandering in leefgewoonten, dat wil zeggen appelazijn is het coadjuvans in uw gewichtsverlies en niet de hoofdpersoon.

Het is ook de moeite waard om te benadrukken dat uw consumptie niet buitensporig moet zijn, dus neem gewoon de aanbevolen doseringen en vergeet niet om het in water te verdunnen. Het is ook niet de moeite waard om te geloven dat het nemen van de appelciderazijn nuchter is, omdat de beste manier om het te consumeren in de loop van de dag in kleine hoeveelheden is.

Als u de aanbevelingen opvolgt, zult u zeker een product consumeren dat in staat is om uw resultaten te maximaliseren voor gewichtsverlies en afbraak om uw algehele gezondheid ten goede te komen.

Aanvullende referenties:

  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1785201/
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26176799
  • http://care.diabetesjournals.org/content/27/1/281.long
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19661687
  • https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0003392816302955
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16630552
  • https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/1750-3841.12434
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19469536
  • https://www.nature.com/articles/ijo2013157.epdf
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16277773
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24781306
  • https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1271/bbb.100486
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16277773
  • https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1271/bbb.90231

Heb je ooit gehoord dat nuchtere appelciderazijn dun is? Heb je het al geprobeerd? Verkiest u het op welke manieren in uw dieet te consumeren? Reageer hieronder!