Apple Azijn betekent het? Bijwerkingen en zorg


Apple Azijn betekent het? Bijwerkingen en zorg / dieet

Apple cider azijn wordt al duizenden jaren gebruikt voor de meest verschillende functies. Hoewel sommige onderzoekslijnen beweren dat appelaciderazijn het slecht doet, wordt het niet alleen gebruikt bij het koken en als een reinigingsmiddel, maar ook als behandeling van veel gezondheidsproblemen. De belangrijkste aantrekkingskracht van de industrie die dit zuur produceert, is echter in verhouding tot zijn afslankvermogen.

Veel van de veronderstelde voordelen zijn niet bewezen, maar sommige deskundigen zijn van mening dat het innemen van een beetje van deze acre-vloeistof enkele gezondheidsvoordelen kan bieden.

Ze zeggen dat de helende kracht ervan afkomstig is van de overvloed aan voedingsstoffen die overblijft, zelfs na de gisting van appels, maar uit voedingsanalyses blijkt dat appelciderazijn een slechte bron van voedingsstoffen is.

Een andere mogelijke verklaring voor de voordelen voor de gezondheid van appelazijn zou de hoge concentratie van azijnzuur zijn, die de opname van belangrijke mineralen uit het voedsel dat we eten zou kunnen verhogen, maar dit is ook niet wetenschappelijk bewezen.

Het feit is dat met de groeiende belangstelling van alternatieve geneeskunde voor dit product, vooral als gewichtsverlies, we nu zelfs appelciderazijnpillen kunnen vinden.

Maar de vraag die overblijft is, tenslotte, of het nemen van appelciderazijn het slecht doet of niet. Laten we nog een beetje meer ontdekken!

Hoe wordt meestal appelciderazijn ingenomen?

Er zijn geen officiële indicaties over de inname van azijn. Sommige mensen nemen een of twee theelepels per dag, gemengd in een glas water of sap, voor de maaltijd of in de ochtend, nog steeds vastend.

Sommige deskundigen zeggen dat het risico van het nemen van kleine hoeveelheden appelciderazijn laag lijkt, maar ze getuigen niet van de medicinale resultaten.

AANVULLENDE ARTIKELEN
  • Werkt Apple Azijn voor cholesterol? Hoe te nemen?
  • 5 soorten azijn en zijn voordelen
  • Check out het geheime recept van de beste drank detox voor je lichaam
  • Hoe maak je zelfgemaakte Apple Cider-azijn?

Het belangrijkste ingrediënt van appelciderazijn is azijnzuur, zeer zuur voor ons lichaam, dus het is altijd raadzaam om ervoor te zorgen dat het verdund wordt. Wanneer het puur wordt ingeslikt, kan het het glazuur van de tanden of de weefsels van de mond en keel beschadigen. Overmatig gebruik op de lange termijn kan lage niveaus van kalium en een lage botdichtheid veroorzaken.

Voor deze vragen, is het het beste om een ​​arts te raadplegen voordat u met uw inname begint, inclusief om ervoor te zorgen dat appelazijn slecht is of niet bij interactie met andere medicatie die moet worden toegediend.

Kan Apple Cider Vinegar u helpen om af te vallen?

Het enige onderzoek dat werd gedaan om deze theorie te onderbouwen, werd uitgevoerd in Japan. Bij de studie waren 175 gezonde zwaarlijvige mensen betrokken die ofwel 12 weken lang azijn of water per dag innamen. Alle diëten waren vergelijkbaar tijdens deze periode. Aan het einde van het onderzoek verloren degenen die azijn hadden ingenomen iets meer gewicht. Er werd echter opgemerkt dat ze volledig terugkwamen nadat de studie was geëindigd. In deze studie vonden geen mogelijke bijwerkingen plaats.

Sommige onderzoekers benadrukken echter dat azijn bepaalde genen die betrokken zijn bij het afbreken van vetten kan activeren.

Het effect is waarschijnlijk heel subtiel, zegt voedingsdeskundige Debbie Davis, "Het kan enkele voordelen hebben in termen van gewichtsverlies en gewichtsbeheer, maar het is zeker geen snelle oplossing."

Niet alle experts zijn overtuigd van de voordelen van azijn in elk aspect van de menselijke gezondheid. Volgens Katherine Zeratsky, een gezondheidsexpert bij de Mayo Clinic, "Er is zeer weinig bewijs om de bewering te bewijzen dat appelciderazijn daadwerkelijk helpt vet te verbranden en gewichtsverlies te vergroten."

Tegen 2014 zijn sommige onderzoekers gaan beweren dat er enig bewijs is dat azijnen mensen met hyperglycemie en obesitas kunnen helpen, maar hebben verklaard dat er geen bewijs is dat het de stofwisseling positief beïnvloedt.

Hoe zou appelciderazijn je afvallen?

Volgens naturalisten die beweren dat appelciderazijn je slanker maakt, zouden de fysiologische mechanismen die gewichtsverlies ondersteunen als volgt zijn:

1. Het zou fungeren als een eetlustremmer

Appelazijn zou je minder laten eten door sneller een gevoel van verzadiging te produceren. Sommige tests hebben echter melding gemaakt van de meldingen van mensen die zeggen dat ze minder eten omdat ze zich misselijk voelen als ze de azijn opnemen.

2. Kan de bloedsuikerspiegel onder controle houden

Sommige natuuronderzoekers beweren dat het nemen van appelciderazijn spietsagen in de bloedsuikerspiegel voorkomt en de hongerstoot tussen maaltijden. Als de bloedsuikerspiegel stabiel is, is het namelijk veel gemakkelijker om het dieet te volgen en alleen te eten wanneer het lichaam het nodig heeft. Er is echter geen wetenschappelijk bewijs voor de achteruitgang van de glucosewaarden na de maaltijd bij degenen die azijn consumeren.

3. Appelazijn zou vetophopingen voorkomen

Het bevat een grote hoeveelheid organische zuren en enzymen die het metabolisme versnellen en het lichaam stimuleren om het ingenomen vet sneller te verbranden. Er zijn nog geen studies door mensen om deze verklaring te ondersteunen.

4. Oorzaak van de invloed op de insulinesecretie

Insuline is het hormoon dat de opslag van suiker beïnvloedt en nauw samenhangt met het bloedvetgehalte en de secretie ervan is inefficiënt bij mensen die lijden aan diabetes type 2. Sommige onderzoekers suggereren dat appelciderazijn vergelijkbaar zou kunnen zijn met sommige medicijnen in het bloed. controle van diabetes. Dit feit is nog niet bewezen door wetenschappelijk onderzoek.

5. Ontgift het lichaam

Appelazijn zou het lichaam helpen de voedselnutriënten beter te gebruiken en af ​​te voeren van toxines door vezels die de stoelgang zouden belemmeren. Deze ontgiftende werking wordt nog bestudeerd en de werking van appelciderazijn op de spijsvertering en het metabolisme is nog niet bewezen.

Welke andere gezondheidsvoordelen van appelciderazijn?

Sommige onderzoeken beweren dat hoewel appelciderazijn er slecht uitziet vanwege de zuurgraad, het eigenlijk precies het tegenovergestelde zou doen. Het zou helpen om een ​​alkalische pH-waarde in het lichaam te handhaven, die algemeen als antikanker wordt beschouwd en vitaliteit en algemeen welzijn garanderen.

Sommige recente observatiestudies stellen dat appelciderazijn gunstig is voor het reguleren van de bloedsuikerspiegel na de maaltijd, wat zeer nuttig zou zijn voor mensen met diabetes.

Appelazijn zou nog steeds gunstig zijn voor de behandeling van ouderdomsvlekken, acne en zelfs wratten wanneer plaatselijk aangebracht. Hun inname zou ook de gezondheid van het hart kunnen verbeteren door het toedienen van appelzuur, waardoor verstopte aderen, lymfeklieren en orgaanweefsels zouden kunnen verdwijnen.

Nog steeds volgens voorstanders van het gebruik van appelciderazijn, zou het een aantal andere gezondheidsvoordelen hebben, zoals bij de behandeling van brandend maagzuur, het verbeteren van de slaapkwaliteit, het in balans houden van energieniveaus, de spijsvertering helpen en het immuunsysteem versterken.

Er werd beweerd dat in azijn oplosbare vezels in de vorm van pectine zouden binden aan cholesterol, waardoor het uit het lichaam zou verdwijnen, maar uit laboratoriumanalyses blijkt dat appelaciderazijn geen pectine of andere vezels in meetbare hoeveelheden bevat.

Schelen!

Mensen die appelazijn willen innemen, moeten voorzichtigheid betrachten bij hun toediening. De belangrijkste daarvan is om het zwaar verdund te nemen. Experts suggereren dat een veilig mengsel 10 delen water zou zijn voor een deel van azijn.

In meer geconcentreerde doses kan appelazijn het tandglazuur aantasten of de mond en keel verbranden. Het is ook nodig om de mond na inname te spoelen met water.

Hoewel er weinig wetenschappelijk bewijs is om de voordelen van appelciderazijn voor de gezondheid te ondersteunen, vinden we veel van de positieve getuigenissen over de effecten van het azijndieet.

Lisa Cimperman, een klinische voedingsdeskundige aan het Universitair Medisch Centrum in Cleveland, stelt dat "in tegenstelling tot het nemen van groen sap van zure vruchten, bijvoorbeeld het drinken van te veel appelciderazijn slecht is voor je gezondheid." Ze citeert het geval van mensen die brandwonden hadden in de slokdarm bij het consumeren van appelcider-azijn-tabletten.

Zelfs onder artsen en wetenschappers die pleiten voor de mogelijke voordelen van appelciderazijn voor de gezondheid, bestaat er consensus over de bijwerkingen, met name over de gevaren van het gebruik ervan in grote hoeveelheden.

Alleen nieuw onderzoek zou dergelijke twijfels kunnen ophelderen.

Enkele feiten over inname van Apple Cider Vinegar

  1. Het nemen van appelciderazijn op een lege maag kan bewegingsziekte veroorzaken;
  2. Uw inname veroorzaakt verlies van eetlust;
  3. Er is een verband tussen de consumptie van appelciderazijn en diarree;
  4. Het nemen van appelciderazijn verbrandt de slokdarm tenzij elke lepel wordt gemengd met ten minste 8 ml water.

10 Bijwerkingen van Apple Cider Vinegar

Laten we tien bijwerkingen bekijken die ertoe leiden dat veel wetenschappers beweren dat de consumptie van appelciderazijn slecht is voor de gezondheid:

1. Het kan scheuren in de weefsels van de mond, keel en maag veroorzaken

Of het nu in de vorm van een pil of een vloeistof is, het nemen van appelciderazijn veroorzaakt schade door beschadiging of aantasting van de slokdarm, het glazuur van de tanden, de weefsels van de mond en de bekleding van de maag als gevolg van het hoge zuurniveau.

Bovendien kan de directe toepassing van appelciderazijn op de huid irritatie, huiduitslag en een branderig gevoel veroorzaken. Om deze bijwerkingen te voorkomen, moet het altijd worden gemengd met water, honing, sap of een snuifje baking soda.

2. Het kan het kaliumgehalte in het lichaam verlagen

Het azijnzuurgehalte van appelazijn verlaagt het kaliumgehalte in het bloed en vermindert ook de botmineraaldichtheid.Wat meer is, mensen die lijden aan osteoporose moeten de nodige voorzorgsmaatregelen treffen en een arts raadplegen alvorens deze vloeistof te consumeren.

3. Kan reacties veroorzaken met andere geneesmiddelen

Vanwege zijn zure aard kan appelazijn gemakkelijk reageren met sommige medicijnen zoals laxeermiddelen, diuretica en insuline. Overmatige consumptie hiervan kan leiden tot lage kaliumspiegels. Door ook een direct effect te hebben op het niveau van insuline en bloedsuiker, kan het zeer gevaarlijk blijken te zijn wanneer het wordt ingenomen met geneesmiddelen voor diabetes en bloeddruk.

4. Het is mogelijk om gastro-intestinale problemen te veroorzaken

Omdat het te zuur is, kan appelciderazijn ernstige diarree, indigestie en brandend maagzuur veroorzaken. Deze bijwerkingen komen volgens deskundigen zeer vaak voor.

5. Beschadig het tandglazuur

Onverdunde appelazijn kan tandglazuur vernietigen wanneer het oraal wordt geconsumeerd. Naast het geven van een geelachtige tint aan je tanden, verhoogt het je gevoeligheid. Om direct contact met je tanden te vermijden, overweeg het te consumeren met een rietje, naast het verdunnen voordat je water gebruikt. Overweeg ook om je tanden te poetsen direct na de inname van azijn.

6. Kan ontsteking en roodheid van de huid veroorzaken

Omdat het lichaam de neiging heeft om gifstoffen te verwijderen met het gebruik van appelciderazijn, en deze kunnen worden geëlimineerd via de huid, is het mogelijk dat er allergische huidreacties zijn tijdens het gebruik.

7. Veroorzaakt misselijkheid

Vooral voor degenen die niet gewend zijn om zure stoffen te consumeren, kan het consumeren van azijn in welke vorm dan ook schadelijk zijn voor de maag. Het is het beste om het nooit puur of op een lege maag te nemen.

8. Kan leiden tot hoofdpijn en migraine

Andere bijwerkingen van appelciderazijn vanwege het ontgiftingsproces zijn mogelijke hoofdpijn en migraine. Dit komt omdat de hersenen ook gifstoffen kunnen afgeven, die het kunnen uitdrogen en tot veel pijn kunnen leiden.

9. Wees voorzichtig, want het kan keelpijn veroorzaken

Appelazijn is erg zuur en kan keelirritatie veroorzaken. U moet het met veel water mengen om dit probleem te verzachten.

10. Verlaagt niveaus van mineralen in het lichaam

Het zogenaamde proces van ontgifting veroorzaakt door appelciderazijn zorgt ervoor dat het lichaam ook van goede stoffen afkomt. De consumptie van appelciderazijn vereist suppletie met vitamines en mineralen om het ideale niveau van deze voedingsstoffen te behouden die essentieel zijn voor onze gezondheid.

Aanvullende referenties: 

  • Gambon, D., Brand, H., en Veerman, E.C. (2012, december). Ongezond gewichtsverlies. Erosie door appelazijn [Abstract].Nederlans tijdschrift voor tandheelkunde, 119(12), 589-591. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23373303
  • Ostman, E., Granfeldt, Y., Persson, L., & Bjorck, I. (2005, september). Azijn suppletie verlaagt glucose en insulinereacties en verhoogt de verzadiging na een maaltijd bij gezonde proefpersonen [Abstract].European Journal of Clinical Nutrition, 59(9), 983-988. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16015276
  • Petsiou, E., Mitrou, P., Raptis, S., & Dimitriadis, G. (2014, augustus). Effect en werkingsmechanismen van glucosemetabolisme, lipidenprofiel en lichaamsgewicht.Voeding beoordelingen. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/nure.12125/abstract?deniedAccessCustomisedMessage=&userIsAuthenticated=false
  • Wanders, A.J., Mars, M., Borgonjen-van den Berg, K.J., Graaf, C., & Feskens, E.J. (2014, juni). Verzadiging en energie-inname na enkele en herhaalde blootstelling aan gel-vormende voedingsvezels: post-ingestive effecten [Abstract].International Journal of Obesity, 38(6), 794-800. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24030518
  • Zeratsky, K. (2012, 21 april). Het drinken van appelciderazijn voor gewichtsverlies lijkt vergezocht. Werkt het? http://www.mayoclinic.org/healthy-living/weight-loss/expert-answers/apple-cider-vinegar-for-weight-loss/faq-20058394
  • WebMD, Gewichtsverlies & Dieetplannen, Apple Cider Vinegar
  • British Journal of Nutrition May, 95 (5): 916-924,
  • Bioscience, Biotechnology and Biochemistry, 65 (12) 2690-2694

Heb je ooit iemand horen noemen dat appelazijn slecht is voor je gezondheid? Heb je de gewoonte om deze azijn te eten? Met welk doel? Reageer hieronder!