Is vet of gewicht slank?


Is vet of gewicht slank? / dieet

Of je het nu leuk vindt om het te nemen met een diner of een beetje voordat je naar bed gaat, een glas rode wijn biedt een verwennerij met relatief weinig calorieën. Hoewel de meeste mensen wijn drinken vanwege de complexe smaak of het vermogen tot ontspanning na een stressvolle dag, kan de drank vol antioxidanten goed zijn voor uw gezondheid. Wijn mesten overmatig, zoals elk voedsel dat calorieën bevat, maar het is ook een spijsvertering, wat betekent dat het je helpt voedsel te verteren. Dit is goed voor je gewicht, niet slecht.

Maar is dat uit de weg gaan - is de wijn echt alleen vetmestend?

Er zijn verschillende studies over wijn en zijn calorieën en of het al dan niet vetmestend is, en sommige studies hebben ontdekt dat, ja, anderen hebben ontdekt dat wijn slinkt, en anderen zijn ergens tussenin gekomen. De kans is dat, net als bij alles, het afhangt van hoeveel je neemt. Er is een sterk argument dat als je matig drinkt, het weinig effect op je taille zal hebben als je die hebt. Een kop of twee tijdens het diner zal waarschijnlijk geen merkbaar effect hebben.

Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk - het kan afhangen van de wijn die u drinkt. Niet alle wijnen bevatten dezelfde hoeveelheid calorieën.

Er zijn twee belangrijke producenten van calorieën in wijn - of twee aspecten die gemakkelijk te meten zijn. Alcohol en suiker. Hoe meer alcohol, hoe meer calorieën de wijn zal hebben. Hetzelfde geldt voor suiker - hoe zoeter de wijn, hoe groter de hoeveelheid calorieën.

Een volle wijn, zoals de port, tokay of muscat, die rijk is aan alcohol en suiker uit druiven, heeft meer kans om meer calorieën te eten - mogelijk tot tweemaal zoveel als droge witte wijn. Dat is het slechte nieuws. Het goede nieuws is dat we niet de neiging hebben om grote hoeveelheden volle wijn in één keer te drinken.

Als u de calorieën in wijn telt, zijn de wijnen met de kleinste hoeveelheden die met weinig alcohol en weinig suiker. Dit vertaalt zich meestal naar een droge witte wijn. Je normale kopje Bordeaux of zelfs Bourgondië is ook laag - controleer de zijkant van de fles op alcoholafscheiding. Hoe kleiner het getal, hoe minder calorieën.

Niet dat calorieën alles zijn voor degenen die drinken. Meer alcohol betekent meestal dat de druiven behoorlijk rijp zijn, een goede indicator van de drinktevredenheid.

Calorieën in wijn

Het bepalen van het aantal calorieën in een wijnglas is relatief eenvoudig. U moet weten hoeveel wijn te drinken en het alcoholgehalte van de wijn, die wordt gemeten in percentage. Zodra u deze getallen heeft, verdeel dan het aantal dat u drinkt met 30, vermenigvuldig het resultaat met het alcoholgehalte en vervolgens met 1,6 om de calorieën te krijgen. Als u bijvoorbeeld 150 ml rode wijn met een alcoholgehalte van 10% drinkt, is uw vergelijking: (150: 30) x 10 x 1,6. Die portie wijn van 150 ml bevat 80 calorieën. Deze calorietelling is strikt voor alcohol in wijn, alle smaken die aan het drankje worden toegevoegd, zullen calorieën toevoegen. Gemiddeld bieden de meeste rode wijnen 80 tot 120 calorieën per 150 ml.

AANVULLENDE ARTIKELEN
  • Het drinken van wijn voor het slapen gaan kan helpen om af te vallen, aldus Studies
  • Hoe 2 wijnglazen voor het slapen gaan u kunnen helpen om af te vallen
  • Wijn of bier - Wat wordt dikker?
  • Drink je? Calorieën en analyse

Is wijn slank?

Om af te vallen, moet je lichaam meer calorieën verbranden dan het op regelmatige basis verbruikt. Door simpelweg wijn te drinken, verbrandt je lichaam calorieën. Wanneer wijn wordt geconsumeerd, moet het lichaam specifieke enzymen produceren om de alcohol te verteren. Terwijl het lichaam deze enzymen produceert en alcohol omzet, worden calorieën verbrand. Dit proces van het verbranden van calorieën brandt echter niet genoeg om een ​​aanzienlijk effect op het gewichtsverlies te hebben.

Calorie-uitwisseling

Hoewel het drinken van wijn niet direct is gekoppeld aan gewichtsverlies, kan het er indirect toe leiden. Door wijn te drinken in plaats van andere maar calorische dranken, zoals cocktails, frisdrank of milkshakes, kan je lichaam minder calorieën per dag binnenkrijgen. Als je probeert om af te vallen, is het hebben van een 100-calorie glas rode wijn een veel beter idee dan het drinken van een 500-calorie chocolade frappuccino. Maar als het drinken van wijn uw eetlust verhoogt en u aanmoedigt om meer dingen te eten, zoals chocolade of kaas, kunnen uw inspanningen voor gewichtsverlies lijden.

voordelen

Hoewel rode wijn mogelijk geen grote rol speelt bij gewichtsverlies, kan het verschillende andere gunstige effecten voor het lichaam hebben. Een of twee glazen rode wijn per dag kunnen helpen het goede cholesterol in uw lichaam te verhogen. Rode wijn zit ook vol met flavonoïden en resveratrol, twee antioxidanten die plaquevorming in de slagaders voorkomen. Om te profiteren van de voordelen van rode wijn, drink alleen de aanbevolen hoeveelheid per dag. Mannen kunnen twee kommen per dag nemen, maar vrouwen moeten er maar één nemen.

Hoe vaak en hoe vaak drink je wijn? Gelooft u dat de wijn in uw geval vet of dun wordt? Reageer hieronder.