Wijn of bier - Wat wordt dikker?


Wijn of bier - Wat wordt dikker? / dieet

U hebt waarschijnlijk gehoord dat alcoholische dranken kunnen bijdragen aan gewichtstoename, om nog te zwijgen van de vele verliezen die uw overmatige inname kan veroorzaken voor de gezondheid van uw lichaam. Kunt u echter zeggen welke men in staat is om het opheffen van de kilo's van het lichaam verder te stimuleren?

  • Zie meer: Hoe alcohol je metabolisme en fitness beïnvloedt.

Wat maakt je dikker, wijn of bier? Laten we een analyse van deze twee doen om te begrijpen welke men beter kan samenwerken met gewichtstoename.

De calorieën

Om te beginnen te begrijpen of het wijn of bier is die je dikker maakt, laten we eerst de hoeveelheid calorieën controleren die we in vergelijkbare porties van de twee drankjes kunnen vinden.

Terwijl een deel van 355 ml bier ongeveer 148 tot 156 calorieën kan bevatten, kan dezelfde hoeveelheid - wat overeenkomt met ongeveer 2,5 porties wijn - ongeveer 278,3 tot 287,5 calorieën bevatten.

Als we het hebben over een enkele dosis wijn - die meestal 150 ml is - ligt de calorische waarde van het drankje ongeveer tussen de 121 en 125 calorieën.

Als het er echter om gaat te achterhalen wat een hoger caloriegehalte inhoudt, moeten we nagaan hoeveel wijn en bier een persoon gewoonlijk drinkt. Bijvoorbeeld, dezelfde persoon die meerdere blikjes bier in een enkele barbecue kan nemen, kan zich beperken tot een of twee glazen wijn.

Trouwens, zelfs als, als we een identieke dosis van de twee drankjes vergelijken, de wijn meer calorieën bevat, is het veel waarschijnlijker dat één persoon acht glazen bier neemt dan acht glazen wijn, toch?

  • Zie meer: Calorieën van alcoholische dranken - Types, porties en tips.

De effecten van wijn en bier op korte termijn

Volgens het publicatiejaar 2015 van de BBC is uit een evaluatie van eerdere wetenschappelijke studies gebleken dat degenen die wijn of bier drinken, op korte termijn niet de neiging hebben om aan te komen.

AANVULLENDE ARTIKELEN
  • Bier of wodka - wat wordt dikker?
  • Alcohol en hoge bloeddruk - Truths, Myths and Tips
  • Drink je? Calorieën en analyse
  • 5 onverwachte voordelen van alcoholische dranken met mate

De auteurs van het onderzoek merkten echter op dat het langst geanalyseerde onderzoek slechts 10 weken duurde. Hiermee waarschuwt de BBC dat deze studies mogelijk kleine gewichtstoenames hebben gemist die zich op de lange termijn zouden kunnen ophopen.

De pagina illustreert dat zelfs de winst van slechts 1 kg zou kunnen accumuleren en een gewichtstoename van 25 kg zou veroorzaken als de accumulatie zou blijven optreden.

De BBC wijst er ook op dat, afgezien van het feit dat alcohol zelf al rijk aan calorieën is, dranken kunnen worden toegevoegd met suiker om ze smakelijker te maken, en een teveel aan suikerconsumptie wordt geassocieerd met vetopslag en verhoogde eetlust.

Pas op voor de garnering

Alsof de calorieën die de wijn of het bier al bevat niet voldoende zijn, mogen we niet vergeten dat de consumptie van deze dranken gepaard kan gaan met voedsel dat niet echt gezond is. Voedingsdeskundige Rosana Perin legde uit dat degenen die verantwoordelijk zijn voor de beroemde bierbuik de snacks zijn die meestal bij de drank horen.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat het niet ongewoon is om iemand te vinden die wijn drinkt terwijl hij geniet van verschillende soorten kazen, een pastagerecht met saus of een pizza.

De tip van de diëtist is om gefrituurde snacks en rood vlees opzij te zetten en de voorkeur te geven aan snacks op basis van groenten en te kiezen voor magere vleessoorten - en vergeet niet dat als je wijn of bier gaat drinken, dit gedaan moet worden met matiging.

Anders kunnen de calorieën die zijn bespaard bij het vervangen van snacks met lichtere snacks worden teruggewonnen door alcoholmisbruik, dat, zo niet genoeg, een aantal gezondheidsrisico's met zich meebrengt.

Drinktactieken zonder de lijn van het dieet te verlaten

Als we het hebben over vet worden, moeten we begrijpen dat het niet alleen gaat om het opnemen of opnemen van wijn of bier uit het dieet dat het vernietigt of bewaart. Ja, het is heel waar dat als je het overdrijft en het met één vult, het veel calorieën zal verbruiken, gewichtstoename zal stimuleren en je lichaam op een aantal andere risico's zal zetten als gevolg van alcoholmisbruik.

Echter, voor degenen die willen afvallen, zal het eenvoudigweg stoppen met het drinken van wijn of bier het probleem niet oplossen. Naast dit te doen, is het van vitaal belang om een ​​gezond, gecontroleerd, gebalanceerd en voedzaam dieet te volgen met de nadruk op gewichtsverlies.

Omdat, zonder dit te doen, je de calorieën kunt consumeren die zouden komen van drankjes door traktaties of fastfood, zou je niet?

En voor degenen die niet zonder wijn of bier kunnen, naast het puntje van gematigd drinken, is er nog een andere die diegenen op een dieet kan helpen om af te vallen en niet uit de pas wil lopen.

Het werkt als volgt: Wanneer u uw bierglas of uw glas wijn drinkt, snijdt u de koolhydraten uit de maaltijd die bij de drank hoort.De kunst is om groenten, vlees, gevogelte, vis met groenten of fruit te kiezen, zodat de schade aan het dieet minder is.

En zelfs met mate drinken, niets om wijn, bier of een ander soort alcoholische drank op een lege maag te consumeren. Dat komt omdat drinken op een lege maag ervoor zorgt dat je sneller verandert.

Heeft u de gewoonte om wijn of bier te drinken? Drink je deze dranken met mate? Stel je voor, welke is degene die je dikker maakt? Reageer hieronder!