Ben je een magere valse persoon?


Ben je een magere valse persoon? / dieet

Zelfs als je geen zwaarlijvig persoon bent, kun je nog steeds een valse lean zijn. Dit is wat u moet weten over deze veel voorkomende aandoening. Er zijn veel mensen wiens gewicht normaal of laag is volgens de BMI - body mass index of tabellen van lengte en gewicht - ook al zijn ze niet erg gezond of fit.

Dit komt omdat de persoon eigenlijk een valse lean heeft, wat betekent dat ze een slechte lichaamssamenstelling hebben - veel vet in vergelijking met vetvrije massa (spieren, botten, enz.).

Bijvoorbeeld, een vrouw van 1,65 m lang met 49 kg en 35% lichaamsvet zou als ondergewicht worden beschouwd door BMI, maar bijna 18 kg van haar totale gewicht is vet.

Mensen met een normaal of laag gewicht maar met grote hoeveelheden vet, hebben hetzelfde verhoogde risico op gezondheidsproblemen als type 2 diabetes en hartziekten, die mensen met overgewicht hebben.

Naast deze hoge risico's op gezondheidsproblemen, hebben mensen met een normaal of laag gewicht, maar met een grote hoeveelheid lichaamsvet, slappe lichamen. Ze zijn goed gekleed, maar zonder kleren of strandkleren zien ze er niet goed uit.

Veel mensen zijn mager omdat ze een ongezonde levensstijl leiden en veel mensen met overgewicht worden uiteindelijk mager omdat ze op de verkeerde manier afvallen - ze nemen hun toevlucht tot een caloriearm dieet en doen niet of nauwelijks aan lichaamsbeweging.

Wanneer je de calorieën drastisch verlaagt om het lichaam hongerig te maken, haal je ook de magere massa weg. Veel mensen met een laagcalorisch dieet verliezen meer vetvrije massa dan lichaamsvet. Door het verlies van spiermassa wordt uw lichaam slapper en zwakker en vertraagt ​​uw stofwisseling.

De manier om vet te verliezen zonder valse lean te worden, is door een voedingsplan te combineren met fysieke training.

AANVULLENDE ARTIKELEN
  • Wat verbrandt meer calorieën - Zwemmen of bodybuilding?
  • Wetenschappers zeggen: voor blijvend gewichtsverlies moet rekening worden gehouden met genetica
  • BMI - Nieuwe berekening - Welke veranderingen? Meer begrijpen
  • Musa Fitness laat zien waarom uw gewichtsdoel verkeerd kan zijn

Een voedingsplan met als doel gewichtsverlies is gebaseerd op het verminderen van calorieën in plaats van het drastisch te verminderen. Het is ook gebaseerd op het eten van bepaalde gezonde voedingsmiddelen die minder snel worden omgezet in vet. Dit plan is niet tijdelijk zoals een dieet, het is een permanente manier van eten en kan voor de rest van je leven worden gevolgd.

Een oefeningsroutine hiervoor moet aërobe oefeningen en krachttraining omvatten om vet te verliezen zonder de magere spiermassa te verliezen en zonder het metabolisme te vertragen. Er zijn veel voordelen verbonden aan aerobe oefeningen en krachttraining.

 

Kun je de bovenstaande beschrijving zien? Ben je een vals lean persoon? Reageer hieronder wat je indrukken waren!