Yakisoba Mesten? Calorieën en analyse


Yakisoba Mesten? Calorieën en analyse / dieet

Yakisoba is een belangrijk gerecht in elk Oosters culinair restaurant, of het Chinees of Japans is. Het is een voedsel dat hier veel wordt geconsumeerd in Brazilië en de rest van de wereld, omdat het een substantieel voedsel is dat tegen lage kosten en smakelijk te verkrijgen is. De naam is van Japanse oorsprong en komt van het woord "soba fried", soba is de pasta van het boekweittype, typisch gebruikt voor de bereiding van het gerecht.

Ondanks de Japanse naam wordt de oorsprong van het gerecht echter Chinees genoemd voer mein, dat de belangrijkste ingrediënten van yakisoba als pasta tot sojasaus, groenten en kip of ander eiwit bevat. In de Chinese versie is de saus meestal dikker en vetter en is de gebruikte pasta soba, terwijl in het Japans het lemma wordt gebruikt.

Het gerecht is gemakkelijk te vinden in restaurants in heel Brazilië, vooral in de deelstaat São Paulo en Mato Grosso do Sul, waar de Japanse immigranten een sterke invloed hebben. Het gerecht is echt heel smakelijk en omdat het rijk is aan groenten, kunnen mensen het snel gezond vinden, maar is het echt? Of is het dat yakisoba mesten is? Hoe zit het met vitamines en andere voedingswaarden? Volg de analyse op yakisoba en denk eraan om het toe te voegen of niet aan je dieet voor gewichtsverlies.

Is het vetmesten van Yakisoba of kan dieet helpen?

Yakisoba is een gerecht dat zeer voedzaam kan zijn vanwege de aanwezigheid van groenten en fruit die tal van vitamines en voedingsstoffen bevatten, maar gefrituurde versies met veel olie, zoals in de Chinese keuken, kunnen het gerecht geen gezonde optie maken. zo. Overtollige olie kan gezondheidsproblemen veroorzaken en gewichtsverlies bemoeilijken.

Teveel sojasaus kan ook een vijand zijn, omdat het een matig suiker- en natriumgehalte heeft, evenals een hoog verzadigd vet dat ook gezondheidsproblemen kan veroorzaken. De aanwezigheid van eiwit in grote hoeveelheden zoals kip, vlees of zeevruchten kan echter interessant zijn om energie te leveren, evenals de pasta zelf met matige koolhydraatverhoudingen.

Het moet echter geen voedsel zijn dat vaak wordt gegeten. Probeer gehakte versies van groenten en niet-chips, en Japanse versies die minder vet zijn dan de Chinezen. Vermijd dat gemaakt met varkensvlees, omdat deze versie van yakisoba dikker wordt.

Zuinig consumeren, yakisoba kan een interessant voedsel zijn door bepaalde vezels en voedingsstoffen te leveren en je te voeden, omdat de aanwezigheid van groenten en eiwitten een zeer bevredigend effect op het lichaam heeft, waardoor de dwang om te eten voor een lange tijd wordt vermeden. Het belangrijkste is om te onthouden dat alles kan worden gegeten, je hoeft alleen maar te doseren in de hoeveelheid en vergeet niet om meer energie te spenderen dan je verbruikt om de gewichtstoename niet te verstoren.

analyse

  1. Hoeveel calorieën heeft een portie?Matig: heeft 270 calorieën in een portie van 100 gram. Het heeft ongeveer dezelfde calorieën als andere verse pasta's, zoals Chinese en rijstnoedels;
  2. Hoeveel koolhydraten heb je?Matig: voor de meeste mensen is 36 g 12% van hun aanbevolen dagelijkse waarde voor koolhydraten. In vergelijking met voedingsmiddelen in dezelfde groep, heeft yakisoba een behoorlijke hoeveelheid koolhydraten. Bijna 64% van het voedsel in deze groep heeft meer koolhydraten dan yakisoba, dus yakisoba kan een interessantere massamogelijkheid zijn zonder te veel gewicht te krijgen;
  3. Hoeveel cholesterol heeft een portie?Laag: het heeft 0 mg in 600 calorieën, dit voedsel heeft een beperkt cholesterolniveau, bijvoorbeeld in tofu. In een enkele portie yakisoba loop je niet het risico dat je cholesterol binnenkrijgt. In vergelijking met voedingsmiddelen van dezelfde groep als pasta en rijst, heeft yakisoba een lage hoeveelheid cholesterol. Op dezelfde manier heeft ongeveer 100% van alle dagelijks geconsumeerde voedingsmiddelen een hoger cholesterolgehalte en meer calorieën;
  4. Hoeveel vezels zitten er in een portie?Matig: 8% van uw aanbevolen dagelijkse vezelwaarde wordt in een yakisoba-schaal gedaan. Dit specifieke voedsel heeft dezelfde hoeveelheid voedingsvezels als paling, bizon en sommige theesoorten. Yakisoba heeft een redelijk vezelgehalte, maar binnen zijn eigen voedselgroep heeft dit specifieke voedsel minder vezels dan ongeveer 63% van andere voedingsmiddelen. Evenzo heeft ongeveer 47% van alle voedingsmiddelen uit alle voedselgroepen een hoger aandeel vezels;
  5. Hoeveel eiwitten heb je in één portie?Matig: in vergelijking met voedingsmiddelen in dezelfde voedingsgroep (pasta en rijst), heeft yakisoba een redelijk eiwitgehalte. In dit geval heeft ten hoogste 11% van andere voedingsmiddelen in dezelfde groep een lagere proteïne-calorie-verhouding. Het is bekend dat 12% van uw aanbevolen limiet per dag eiwit zal worden gevuld met een plaat van yakisoba;
  6. Hoeveel verzadigd vet heb je in één portie?Zeer hoog: dit voedsel heeft een overmatige hoeveelheid verzadigd vet in vergelijking met voedingsmiddelen in dezelfde groep.In dit geval heeft ongeveer 90% van de andere voedingsmiddelen in dezelfde groep een lagere hoeveelheid caloriearm verzadigd vet dan yakisoba. Yakisoba heeft een overmatige hoeveelheid verzadigd vet die overeenkomt met 20%, dezelfde hoeveelheid kokosmelk, brie en stringkaas. Daarom beweren velen dat yakisoba mesten is;
  7. Hoeveel natrium heb je in één portie?Matig: 520 mg natrium is aanwezig in een gedeelte van yakisoba, wat overeenkomt met 21,67% van de dagelijkse natriumlimiet voor een gezond persoon. Yakisoba heeft een redelijke hoeveelheid natrium in vergelijking met voedingsmiddelen in dezelfde voedselgroep (pasta en rijst). Binnen zijn eigen groep heeft dit product minder natrium dan ongeveer 53% in vergelijking met andere voedingsmiddelen. Met een natriumcalorische verhouding van 192,59% heeft yakisoba een gemiddeld niveau, wat hetzelfde bedrag zou zijn als voedingsmiddelen als quiche, cupcakes en edamame;
  8. Hoeveel suiker heb je in één portie?Matig: Yakisoba heeft een matige hoeveelheid suiker overeenkomend met 4,44%, dezelfde hoeveelheid aanwezig in zeewier. Voor een gezonde vrouw komt 3 g overeen met 7,5% van uw aanbevolen dagelijkse limiet. In vergelijking met voedingsmiddelen uit dezelfde groep, heeft yakisoba een gemiddelde hoeveelheid suiker. In dit geval heeft yakisoba, binnen zijn eigen voedselgroep, minder suiker dan ongeveer 47% van andere producten zoals pasta en rijst.

Voedingstabel

Schotel met 220,3 g

AANVULLENDE ARTIKELEN
  • Calorieën van groentesoep - Types, porties en tips
  • Rijst of noedels - Wat El Greco Mais?
  • Kan Kani dik worden of afvallen?
  • Mesten van varkensvlees? Calorieën en analyse

Dagelijkse hoeveelheid op basis van een dieet met 2000 calorieën.

  • Calorieën 264%
  • Totaal vet 10,0 g (15%)
  • Verzadigd vet 0,9 g (4%)
  • Transvet 0,0g
  • Cholesterol 48 mg (16%)
  • Natrium 718 mg (30%)
  • Kalium 476 mg (14%)
  • Totaal koolhydraat 23,6 g (8%)
  • Voedingsvezels 1,8 g (7%)
  • Suikers 2,9 g
  • Eiwit 22,8 g
  • Vitamine A 152%
  • Calcium 12%

Heb je de gewoonte om vaak yakisoba te eten? Wat is jouw favoriet, op welke manier bereid je het meestal voor? Reageer hieronder!