Wei-eiwit geeft ruggegraat?


Wei-eiwit geeft ruggegraat? / schoonheidsleer

Wei-eiwit is een bekend supplement op de markt, vooral voor degenen die naar de sportschool gaan. Dit supplement is een eiwit dat wordt gewonnen uit wei tijdens het maken van kaas of wrongel. Het is ideaal voor diegenen die sneller spiermassa willen winnen. Maar geeft wei-eiwit een ruggengraat? Dit is een terugkerende zorg van veel add-on-gebruikers, die we hieronder proberen te achterhalen.

De afdeling Dermatologie in het Roosevelt Hospital Center in New York voerde een onderzoek uit bij jongens van 14 tot 18 jaar die whey-eiwit namen om massa te krijgen. Tijdens het onderzoek bleken puistjes die niet uitkwamen met het toedienen van antibiotica, maar het effect kwam toen dezelfde antibiotica zonder het supplement werden toegediend. Het is niet precies bekend wat deze allergische uitbraak kan veroorzaken, maar het lijkt erop dat weiproteïne puistjes in sommige gevallen en dit is een van de nadelen voor deze gebruikers.

Maar wees voorzichtig om niet te generaliseren en beschouw dit als regel of zelfs verwachte bijwerkingen. Voor de overgrote meerderheid van de mensen is het niet waar dat het gebruik van wei-eiwit de ruggengraat veroorzaakt. Dit is geen direct effect van het supplementgebruik. Laten we hieronder precies de oorzaak van acne begrijpen die samenhangt met de consumptie van wei-eiwit.

Welke oorzaken acne?

Het probleem van acne hoeft niet noodzakelijkerwijs afkomstig te zijn van het supplement, maar van enige onregelmatigheid en hormonale verandering die potentieert in combinatie met het supplement. En die combinatie kan explosief zijn voor uw huid.

Er wordt veel gesproken dat de vitamine B12 die in het supplement aanwezig is, de wervelkolom geeft. Gehydrolyseerde en geïsoleerde producten bezitten echter weinig hoeveelheden van deze vitamine en derhalve is de kans op acné die hierdoor ontstaat verminderd. Natuurlijk, als consumenten kiezen voor goedkopere producten en merken dat er geen erkenning, is het geven van een schot in het donker te hebben, is het gebruikelijk om formules te veranderen om het product te afprijzen en het is niet gunstig voor uw gezondheid en esthetiek.

Zeker, er zijn bedrijven in de markt die hun formules toevoegen van creatine, B-vitamines en zelfs hormonen zoals testosteron maquiam - wat verboden is, maar zonder een doeltreffende controle kan plaatsvinden.

In het algemeen, zelfs als het supplement alleen een aanleg voor acne niet zal leiden, is het bekend dat elke activiteit die hypertrofie als doel de productie van het hormoon testosteron in het lichaam die acne bacteriën te stimuleren in de talgklieren kan verhogen . Daarnaast heeft wei-eiwit een insuline-hormoon-stimulerend middel, dat hetzelfde effect heeft als testosteron. Als naast de consumptie van het supplement nog steeds hyperproteïsche diëten worden ingenomen, kan het zijn dat de problemen van acne verder worden verergerd.

Hoe het probleem op te lossen?

Kies een supplement van een bekend merk en gerenommeerde vermindert de kans op het puistje verschijnen, maar als u al genetische aanleg voor dit probleem, kunt u eigenlijk vinden het moeilijk te controleren. Daarom moet in dit geval voorzichtig worden omgegaan met het voedsel.

AANVULLENDE ARTIKELEN
  • Kan uw wei-eiwit puistjes veroorzaken? Waarom?
  • [Video] Whey Protein voor of na de training?
  • Wei is koolhydraten waard?
  • Dymatize Elite Gourmet Protein Is het goed?

Het is het voedsel dat je eet dat je gezondheid en uiterlijk, inclusief de huid, kan verergeren of verbeteren. Het geheim van succes is het verminderen van de consumptie van hoog-glycemische koolhydraten en het verminderen van de inname van verzadigde vetten. Je kunt de frisdrank, gefrituurd voedsel, fastfood en voedsel dat rijk is aan suiker, vergeten.

Sommige voedingsmiddelen kunnen daarentegen helpen tegen acne zoals volkoren brood, ontbijtgranen, fruit en groenten. Voedingsmiddelen rijk aan vitamine A, B6 en zink zijn de beste opties om het probleem op te lossen. Begrijp waarom:

  • Vitamine A: veroorzaakt cellulaire rijping, beschermt de huid tegen vrije radicalen en regelt de activiteit van de talgklieren, waardoor acne wordt voorkomen.
  • Vitamine B6: reguleert de hormonale niveaus van de acne veroorzakende klieren, waardoor de hoeveelheid en intensiteit van het begin afnemen.
  • Zink: verbetert de immuniteit van het lichaam, verhoogt de afweer van het lichaam, vermindert ontstekingen, onderhoudt regelmatige hormoonniveaus en regenereert weefsels.

Wat te eten?

Zoals gezegd, het voedsel dat zonder angst kan en moet worden geconsumeerd, is het voedsel dat rijk is aan vitamine A, B6 en zink. Ze zijn: groenten en fruit zoals wortelen, zoete aardappelen, meloen, pompoen, papaja, mango, abrikoos, ster fruit, perzik, nectarine, mandarijn, sinaasappel, etc. Groenten en fruit met donkergroene tonen zijn ook gunstig: spinazie, broccoli, andijvie, kool, cichorei, waterkers, rucola en anderen.

Alle genoemde hebben goede doses vitamine A, nu is vitamine B6 te vinden in banaan, aardappel, kip, tonijn, zalm, zonnebloempit en avocado. Voedingsmiddelen rijk aan zink zijn gevarieerd: peer, druif, pruim, perzik, mango, appel, banaan, ananas, aardbei, sinaasappel, meloen, citroen, spinazie, erwten, paprika's, bonen, komkommers, tomaten, ui, waterkers, sla snijbiet, pompoen, walnoten, rozijnen, groene thee, melk en zuivelproducten, krab, garnalen, enz.

Ik vind het geweldig!

Tot die tijd, niets bewijst dat alleen de inname van wei-eiwit geeft rug, maar elk organisme zich gedraagt ​​op een manier en hebben een bepaalde genetische aanleg voor het ontstaan ​​van bepaalde voorwaarden en gezondheidsproblemen, dus het is belangrijk dat de consumptie van deze stoffen in het kader worden uitgevoerd beroepskeuzevoorlichting.

Als dit het geval is, is het aangewezen om bepaalde laboratoriumtests, correctie van de dosering, suspensie van het supplement en zelfs doorverwijzing naar een dermatoloog uit te voeren. Het belangrijkste is om een ​​specifiek supplement voor uw behoeften te vinden en dat veroorzaakt geen onplezierige bijwerkingen. Er zijn er verschillende op de markt, je upgrade eenvoudig en vind het beste voor je lichaam.

Kent u iemand die whey-proteïne de ruggengraat gebruikt en claimt? Heb je deze suppletie al gedaan en heb je ook enig effect op je huid opgemerkt? Reageer hieronder!