Is vitamine B12 vet of af te vallen?


Is vitamine B12 vet of af te vallen? / supplementen

In de meeste gevallen leidt inname van een vitamine B-complex niet tot gewichtstoename. Vitamine B12-tekort wordt echter vetmestend nadat het is begonnen om het aan te vullen met mensen die er last van hebben. Dit komt omdat verlies van eetlust een symptoom is van vitamine B12-tekort. Zodra de niveaus normaliseren, keert de eetlust terug en misschien ook een paar pond.

Mensen die een verhoogd risico lopen op vitamine B12-tekort omvatten 50-plussers, degenen die een operatie hebben ondergaan voor gewichtsverlies, vegetariërs, veganisten en mensen met pernicieuze anemie, coeliakie of de ziekte van Crohn.

eetlust

Als u bijvoorbeeld een tekort heeft aan sommige B-vitamines B1, kunt u uw eetlust verliezen. Het nemen van meer B1, ook bekend als thiamine, kan helpen uw eetlust terug te brengen. De aanbevolen dosis van B1 om thiaminedeficiëntie te behandelen is tussen 5 tot 30 mg per dag en tot 300 mg voor ernstige deficiëntie. Een B-complex vitamine supplement kan meer of minder thiamine bevatten dan je nodig hebt. Een arts kan thiamine of andere B-vitamines in de juiste hoeveelheden voorschrijven. Houd in gedachten dat de wetenschap het idee ondersteunt om B-vitamines te nemen om tekortkomingen te behandelen. Er zijn geen aanwijzingen dat het nemen van meer B-vitamines dan u nodig heeft, uw energie of eetlust boven normale niveaus zal verhogen.

Verdunt Vitamine B12?

Onlangs hebben veel mensen gehoord over het verband tussen vitamine B12 en gewichtsverlies. Vitamine B12 en gewicht zijn gekoppeld, maar niet op de manier waarop veel bedrijven die medicijnen afslanken het laten lijken.

Vitamine B12 en gewichtsverlies zijn geen synoniemen

Vitamine B12 is een van nature voorkomende vitamine in dierlijke producten zoals vlees, vis en eieren. Dit is wat Vitamine B12 voor het lichaam doet:

  • Helpt bij het produceren van rode bloedcellen
  • Hulp bij mentale helderheid en inzicht
  • Het zorgt voor gezonde zenuwen - de B12 helpt bij het produceren van het vetweefsel rondom je zenuwen, myeline genaamd, dat de zenuwen beschermt tegen beschadiging.
  • Het werkt om serotonine te produceren - dit is een van de hormonen die in je hersenen worden geproduceerd en die je helpen om positief te blijven. Vaak een 'wellnesshormoon' genoemd.
  • Helpt vet en proteïnen te metaboliseren - Dit geeft u meer energie.

Het kan niet gezegd worden dat Vitamine B12 slanker wordt. Het draagt ​​bij aan het afvallen door eiwit en vet te metaboliseren. Wanneer eiwit en vet worden gemetaboliseerd, produceren ze energie en helpt energie om mensen af ​​te vallen. Daarom zeggen veel voedingsdeskundigen en wetenschappers dat terwijl vitamine B12 mensen niet helpt om af te vallen, een van de bijwerkingen is dat het de gewichtstoename vertraagt ​​omdat mensen met voldoende vitamine B12-niveaus in hun dieet de neiging hebben om meer energie hebben dan mensen met een vitaminetekort.

Vitamine B12- en gewichtsverliesclaims

Naarmate je ouder wordt, worden die extra kilo's steeds moeilijker om te verliezen, vooral in traditioneel lastige gebieden zoals de buik, heup en dijen. Mensen die geprobeerd hebben om af te vallen, weten hoe moeilijk het is en gaan op zoek naar een gemakkelijke manier om af te vallen. Ze hebben alles geprobeerd, van sappen die beweren dat hun speciale formule je in twee dagen 5 ponden zal kosten voor de pillen die zogenaamd zouden helpen bij het afvallen door te voorkomen dat vetten uit voedsel in je lichaam worden opgenomen.

De grootste claim van bedrijven die vitamine B12 als een supplement voor gewichtsverlies promoten, is dat het de stofwisseling versnelt. B12 helpt bij het metaboliseren van vet en eiwit, maar niet in hoeveelheden die groot genoeg zijn om daadwerkelijk gewichtsverlies te veroorzaken. Wetenschappers, artsen en voedingsdeskundigen zeggen dat het gewichtsverlies dat optreedt bij degenen die vitamine B12-injecties en -supplementen gebruiken, te wijten is aan het feit dat deze mensen gezonder eten en actiever zijn omdat ze proberen af ​​te vallen, niet vanwege de verhoogde inname van B12.

AANVULLENDE ARTIKELEN
  • Complex B Vetmesten zelfs?
  • Gebrek aan vitamine B12 - Symptomen, oorzaak, bronnen en tips
  • 5 items die u na 60 jaar in uw dieet moet opnemen
  • De 10 ergste dingen die kunnen gebeuren als je een lage vitamine D hebt

Waarom niet werken

Hier volgen enkele redenen waarom vitamine B12-slims een verkeerde benaming is.

  • Het is oplosbaar in water - Het menselijk lichaam heeft dagelijks ongeveer 3 mcg vitamine B12 nodig. B12-injecties en -supplementen hebben vaak honderden, zo niet duizenden procent meer dan uw lichaam nodig heeft. Omdat B12 wateroplosbaar is, gooit het weg, wat je lichaam ook niet gebruikt.
  • Supplementen zijn een inefficiënte bron van B12 - supplementen zijn gefermenteerd, dus wanneer je lichaam klaar is met het breken van de multivitamine die je neemt, krijg je een veel kleinere dosis B12 dan op het etiket staat. U neemt bijvoorbeeld een multivitamine die beweert 500% van uw dagelijkse B12-behoefte te hebben. Wanneer uw lichaam klaar is met het breken van de multivitaminen tablet, absorbeert het minder dan 2 microgram, ongeveer 66% van de aanbevolen hoeveelheid B12, zelfs niet in de buurt van de 500% die op het etiket staat.Vanwege deze trage absorptiesnelheid van B12-supplementen, is het het beste om uw dagelijkse dosis van de vitamine via natuurlijke voedingsbronnen in te nemen.

Professionals merken op dat supplementen die snel vetverlies beloven, meestal niet werken. De ideale benadering is minder calorieën binnen te krijgen dan u gebruikt, met de nadruk op gezond voedsel en verhoogde activiteit. Katherine Zeratsky van de Mayo Clinic zegt dat er geen bewijs is om de bewering te ondersteunen dat B12 slims of andere vitamine B is.

Voedingsmiddelen rijk aan vitamine B12

Als u uw vitamine B12-inname wilt verhogen om uw energie te verhogen, probeer dan deze voedingsmiddelen aan uw dieet toe te voegen:

  • Weekdieren - dit omvat mosselen, oesters, coquilles en zeevruchten.
  • Ontbijtgranen versterkt met B12
  • yoghurt
  • zalm
  • eieren
  • Peru
  • lam
  • Mager vlees

Geen snelle oplossing voor gewichtsverlies

Het is prima dat het niet waar is dat vitamine B12 mesten of zelfs afslanken is, maar het toevoegen van B12 aan je dieet kan je helpen meer energie te hebben. Toenemende energie helpt je niet alleen bij je dagelijkse activiteiten, maar kan je ook helpen om op die loopband te klimmen of naar die aerobicsles te gaan. Niemand wil dit horen, maar iedereen weet dat de enige manier om gewicht te verliezen en het af te houden, is door gezond te eten en te bewegen. Het is niet snel en soms is het niet leuk, maar het werkt.

Heb je ooit vitamine B12-supplementen gehad? Wat was je vitaminegebrek probleem? Reageer hieronder!