Vitamine B6 Vetmesten? Volledige recensie


Vitamine B6 Vetmesten? Volledige recensie / supplementen

Vitamine B6, ook wel pyridoxine, is een in water oplosbare vitamine die wordt verbruikt door bepaalde soorten voedsel en is essentieel voor diverse lichaamsprocessen. Vitamine B6 is vetmestend, niet direct, maar het speelt een indirecte rol bij gewichtstoename. Dit kan voorkomen bij mensen met vitamine B6-tekortkomingen. Vitamine B6 deficiëntie komt vaker voor bij ouderen, alcoholisten, astmatische kinderen en mensen met een slechte voeding.

doel

Vitamine B6 dient meerdere doelen in het menselijk lichaam. Het helpt het immuunsysteem antilichamen produceren om ziekten en infecties te bestrijden. Het helpt het zenuwstelsel ook om goed te blijven functioneren en heeft een rol bij het vrijkomen van serotonine in de hersenen. Serotonine is belangrijk voor het algemene welzijn van een persoon en voor het gevoel van vreugde. Vitamine B6 is ook betrokken bij de eiwitsynthese proces - eiwitafbraak - zodat mensen die te veel eiwitten te eten ook een grotere hoeveelheid vitamine B6 nodig hebben in hun dieet.

eten

Vitamine B6 is te vinden in veel verschillende soorten voedsel. Verrijkte ochtendgraan is een van de voedingsmiddelen met de hoogste concentratie vitamine B6, die ongeveer 2 mg per portie biedt. Andere voedingsmiddelen met een relatief hoge concentratie vitamine B6 zijn aardappel-, banaan-, kipfilet-, vis- en zonnebloemzaden. Vitamine B6-suppletie is niet nodig voor de meeste gezonde mensen die een uitgebalanceerd dieet volgen; uw arts kan u aanraden om een ​​supplement al dan niet te gebruiken.

Dagelijkse aanbeveling

Het National Institute of Health beveelt aan dat baby's verbruiken 0,1 mg per dag tot 7 maanden oud, toen de RDA toeneemt tot 0,3 mg. Kinderen van 1 tot 13 jaar hebben 0,5 tot 1 mg nodig. De meeste volwassenen van adolescenten zouden 1,3 mg per dag moeten consumeren. Mannen ouder dan 50 jaar hebben 1,7 mg per dag nodig en vrouwen in dezelfde leeftijdsgroep hebben 1,5 mg per dag nodig. Ter referentie, een enkele banaan bevat 0,68 mg en een aardappel bevat 0,70 mg vitamine B6.

In welke situatie wordt vitamine B6 vetgemest?

Overtollige vitamine B6 wordt via de urine uit het lichaam verwijderd, dus het consumeren van te veel vitamine B6 is geen groot risico. Het kan echter zenuwcellen in de armen en benen beschadigen bij het consumeren van 500 mg vitamine B6 per dag of meer. Vitamine B6-tekort kan bij sommige mensen tot depressie leiden vanwege het effect op de serotoninespiegel. Een MIT-onderzoek bracht een verband tussen depressie en gewichtstoename. Dus, indirect, vitamine B6-tekort wordt vet als gevolg van depressie.

Welke van de bovengenoemde voedingsmiddelen bevatten vitamine B6 waarvan u de gewoonte heeft om te consumeren? Reageer hieronder!