Waxy Maize: wat het is, voordelen en hoe te gebruiken


Waxy Maize: wat het is, voordelen en hoe te gebruiken / supplementen

De markt voor supplementen wordt voortdurend uitgebreid. Nieuwe producten worden met een enorme frequentie gelanceerd; Het is moeilijk om te kiezen welk product het best voldoet aan eisen van de consument. Er zijn zo veel merken, zo veel effecten en zo veel producten van misleidende advertenties die niet om het risico van een slechte aankoop uitvoeren, moet u zich bewust van alle voors en tegens van de felbegeerde supplement (die vele ongewenste effecten en falen van uw product verstikken) .

Laten we een van hen ontmoeten, Waxy Maize. Wat is de samenstelling, de voordelen en hoe te nemen zijn enkele van de onderwerpen te evalueren, zodat de consumptie van dit supplement is bewust en met een lagere kans op schadelijke gevolgen voor het lichaam.

Wat is

De Kleefmaïs is een aanvulling op de basis van koolhydraten, die de beste energiebronnen voor de functies van het menselijk lichaam cellen. Zonder koolhydraten, kan niet effectief de taken van het dagelijks leven uit te voeren. De grondstof supplement dat wordt gewonnen uit een soort van maïszetmeel dat gekweekt wordt in de Verenigde Staten, zogenaamde wasachtige maïs.

Het wasachtige zetmeel, een gederivatiseerd koolhydraat zowel maïs wordt geteeld in de Verenigde Staten als bronnen zoals rijst en gerst, heeft als belangrijkste kenmerk van de grote hoeveelheid van een vertakte amylopectine zetmeel genoemd. Dit, op zijn beurt, is een sterk vertakt polymeer bestaande uit glucose, naast het feit dat wateroplosbaar.

Wasachtig zetmeel bestaat uit 70% amylopectine en 30% amylose, die een laag molecuulgewicht heeft in vergelijking met amylopectine. Alleen door het analyseren van de kenmerken van deze aanwezig is in de wasachtige maïszetmeel verbindingen, kan men concluderen dat zetmeel kan worden uitgesplitst in verschillende plaatsen op hetzelfde moment, dat je spijsvertering iets dat minder inspanning nodig maakt.

Zo, dit zetmeel is een prima spijsvertering, heeft ook het hoge vermogen om andere voedingsstoffen die moeilijk te assimileren zijn trekken, verhoging van hun respectieve absorptie. Bovendien is de wasachtige zetmeel waxy onderhavige zero suiker, geen water vast te houden en glutenvrije, het vermijden van ongewenst zwellen. Zelfs met een hoog moleculair gewicht, wasachtige maïs supplement heeft een lage osmose, voor ten gunste van deze gemakkelijker te worden opgenomen in de bloedbaan, waardoor alle voedingsstoffen en het leveren van de spieren werden verzwakt door fysieke oefeningen.

voordelen

Vanwege de gemakkelijke afbraak in het lichaam, de Kleefmaïs koolhydraten zijn zeer nuttig voor mensen die een routine van intensieve training te volgen, het opladen van het lichaam meer energie om die training is goed gedaan. Mensen nemen meestal dit supplement na de training, om glycogeen niveaus (die de opgeslagen vorm van koolhydraten in spierweefsel), zeer zwak tijdens de oefening te herstellen. Kan echter Kleefmaïs ook worden verbruikt voor de training, omdat de absorptie door het lichaam is traag en dit zal ertoe leiden dat de levering van glycogeen is geleidelijk; ideaal voor langdurige oefening.

Sommige bedrijven verkopen de Kleefmaïs beweren dat dit 70-80% sneller dan andere na de training op de markt, zoals dextrose en maltodextrine kunnen worden geabsorbeerd (hierna we de belangrijkste verschillen tussen de drie zal uitleggen).

AANVULLENDE ARTIKELEN
  • Is Probiotische wei-eiwit goed? Wat te kopen?
  • Maltodextrine - wat het is, waarvoor het wordt gebruikt en hoe het te gebruiken
  • Is Carnivor Mass Good? Hoe het werkt, verhalen en hoe te nemen
  • Dextrose - Wat het is, waar het voor wordt gebruikt en hoe het te nemen

Verschillen tussen Waxy maïs, maltodextrine en dextrose

Er zijn 3 belangrijke soorten supplementen rijk aan koolhydraten die worden aanbevolen voor post-workout: Kleefmaïs, maltodextrine en dextrose.

Maltodextrine, kort, een complex koolhydraat, door enzymatische afbraak van moleculen in maïszetmeel. Het wordt langzaam door het lichaam opgenomen en dit draagt ​​bij tot een verhoogde insuline in de bloedbaan. Door verhoging van de niveaus van glucose in de cellen, de Malto voorkomt spierafbraak en vermindert vermoeidheid. Het kan voor of na de training worden geconsumeerd en is in staat om energie te leveren voor de lange trainingen.

Dextrose, maltodextrine verschillend, is een eenvoudiger koolhydraat en een verlaagde moleculaire structuur, die de absorptie vergemakkelijkt. Snel, kan glucose te verhogen in het lichaam, het verstrekken van energie voor training en leidt naar de top van insuline. Voor deze factor, het transport van nutriënten en aminozuren wordt sneller, vergemakkelijkt het herstel van spiermassa. Het verbruik aangegeven na training, aangezien het snelle absorptie, waardoor het lichaam te gebruiken eiwit te herstellen.

Zoals we hebben gezien, wordt de Kleefmaïs verteerd en opgenomen langzamer en veroorzaakt geen insuline pieken zo hoog als de andere supplementen. Door het hebben van een lage glycemische index, helpt je gewicht te verliezen, omdat de vertering van koolhydraten wordt langzamer en is ook langzamere stijging van de bloedsuikerspiegel. Dit helpt ook om het gevoel van verzadiging langer te behouden.

Hoe te nemen

De belangrijkste indicatie van het gebruik van de Wasachtige Maïs is om het na de training in te nemen, in een hoeveelheid van 40 g van het product opgelost in een natuurlijke drank of shake. Het is raadzaam om het toe te dienen samen met andere supplementen, zoals die bijvoorbeeld veel eiwitten bevatten. Het is niet aan te raden om Waxy Maize te gebruiken met een ander energiesupplement, omdat dit het lichaam kan overbelasten. 

Aanvullende referenties:

  • Sean Nalewany J; COMPLETE WAXY ZETMEELZETBAARZICHT: IS HET DE MOEITE WAARD?
  • Anderson GH, Catherine NL, Woodend DM, Wolever TM. Inverse associatie tussen het effect van koolhydraten op de bloedglucose en daaropvolgende kortetermijninname van voedsel bij jonge mannen. Am J Clin Nutr. 2002 nov; 76 (5): 1023-30.
  • Hij J, Liu J, Zhang G. Langzaam verteerbare wasachtige maïszetmeel, bereid door octenylbarnsteenzuuranhydride-verestering en hittevochtbehandeling: glycemische respons en mechanisme. Biomacromoleculen. 2008 jan; 9 (1): 175-84.
  • Leiper JB, Aulin KP, S? Derlund K. Verbeterde maagledigingssnelheid bij mensen van een uniek glucosepolymeer met gelvormende eigenschappen. Scand J Gastroenterol. 2000 nov; 35 (11): 1143-9.
  • Zhang G, Venkatachalam M, Hamaker BR. Structurele basis voor de langzame vertering van inheemse graanzetmelen. Biomacromoleculen. 2006 nov; 7 (11): 3259-66.

Heb je Waxy Maize-suppletie geprobeerd? Tussen hem, maltodextrine en dextrose, wat is je favoriet en waarom? Reageer hieronder.