Tarwegras: wat het is, voordelen en hoe te nemen


Tarwegras: wat het is, voordelen en hoe te nemen / supplementen

Er zijn verschillende houdingen die worden aangenomen om te helpen bij het beste gedrag van ons lichaam. Het verminderen van maatregelen en gezond blijven zijn geen gemakkelijke taken, maar er zijn talloze beweringen dat tarwegras (Wheatgrass) zeer effectief kan zijn voor gezondheid en gewichtsverlies.

De bladeren zijn niet zo aantrekkelijk om in te nemen, maar de voordelen die worden aangegeven zijn overtuigend genoeg voor de opname van de bladeren in onze voeding. Vanaf nu kunt u de eigenschappen kennen die verborgen zijn in deze onaantrekkelijke fabriek, u zult begrijpen wat het is, hoe u het beste kunt genieten van de voordelen ervan en hoe u het kunt gebruiken bij uw maaltijden, dus na de kennis zult u kunnen evalueren of het de moeite waard is neem het op in je dieet of niet.

Wat is het?

Tarwegras is niets meer dan een nieuwe gram tarweplant. Het wordt gekweekt op plaatsen waar het klimaat gematigder is, zoals in de Verenigde Staten en Europa, en kan binnenshuis en in grotere tuinen en locaties worden gehouden. Plantenkweek kan gemakkelijk worden gedaan met de tarwezaden in water, dan is het aan te raden om de bladeren te oogsten.

Wat je niet beseft, is dat tarwegras rijk is aan verschillende voedingsstoffen die gunstig zijn voor je gezondheid. Tarwegras kan Vitamine A, C, E, G, K en B-complex vitaminen, zoals B-12, bijdragen aan het leveren van mineralen zoals ijzer, magnesium, selenium en calcium. Tarwegras kan ook 17 aminozuren en een aanzienlijke hoeveelheid eiwit toevoegen.

Uw voordelen

Tarwegras kan vermoeidheid en vermoeidheid verminderen. Het kan worden gebruikt als een energiebron.

Er wordt gesteld dat de kracht van tarwegras is gekoppeld aan het chlorofyl dat zich in de bladeren bevindt. Chlorofyl kan zich gedragen als hemoglobine en draagt ​​zo bij aan de toename van zuurstof door het hele lichaam; maar in feite kunnen alle groene voedingsmiddelen die je consumeert bijdragen aan die toename.

Studies uitgevoerd in het jaar 2002 toonden aan dat het gebruik van tarwegras kan bijdragen aan het verminderen van de impact van de symptomen van colitis ulcerosa, wat een ontsteking van de dikke darm is.

Onderzoek werd gedaan bij 60 vrouwen met borstkanker, de resultaten waren bevredigend en stelden dat de consumptie van tarwegras de intensiteit van de symptomen als gevolg van het chemotherapieproces kan verminderen. Er is geen bewijs voor een afname van de tumorproporties, maar bladeren kunnen het ongemak verminderen zonder de efficiëntie van de behandeling te verstoren.

AANVULLENDE ARTIKELEN
  • Tarwekiemen - wat het is, recepten, brood, tips en trucs
  • 7 Voordelen van sap Juice - waarvoor het dient en eigenschappen
  • Worden tarwezemelen vet of slank?
  • Chlorofyl-sap voor gewichtsverlies - Tips en recepten

Het beste bewezen voordeel is de ondersteuning van het spijsverteringsstelsel, waardoor het ongemak aan de buik vermindert en een betere vertering en opname van voedselvoedingsstoffen resulteert.

Tarwegras wordt veel gebruikt voor huidbehandelingen zoals brandwonden, insectenbeten en infecties.

Het chlorofyl in de bladeren kan worden gebruikt om de lever te zuiveren, bij de behandeling van verkoudheid en hoest te helpen, toxines in het lichaam te neutraliseren, bloedsuikerspiegel in evenwicht te brengen en kan nog steeds antiseptische effecten hebben.

Tarwegras kan nog steeds een ontgifting bieden die vergelijkbaar is met of beter is dan wortelsap. Dit voordeel kan mensen helpen die willen afvallen en het abdominale ongemak dat wordt veroorzaakt door een slechte spijsvertering minimaliseren.

Tarwegras is glutenvrij, kan de bloeddruk verlagen, constipatie verminderen, roos helpen verminderen, irritatie van de ogen verminderen, de impact van artritis verminderen en zelfs helpen bij de genezing of ontgifting van de dikke darmwanden.

De bladeren kunnen de hormonen herstellen, wat kan helpen bij de vruchtbaarheid. Dit gebruik komt heel vaak voor bij dieren, dus er zijn nog steeds verschillende onderzoeken om deze efficiëntie te bewijzen.

Consumptie van tarwegras kan bijdragen aan het verkrijgen van kracht en uithoudingsvermogen, wat kan leiden tot betere prestaties tijdens trainingen, waardoor een betere calorieverbranding wordt gegarandeerd.

Hoe te nemen?

De bladeren worden nauwelijks verpletterd, dus mensen verpletteren eerst de bladeren en persen ze vervolgens. Het meest voorkomende gebruik van tarwegras is in versies van capsules of tabletten gemaakt van gedroogde bladeren. Er zijn verschillende mensen die geloven dat koken de eigenschappen van de bladeren van tarwegras in gevaar kan brengen en daarom de rauwe bladeren liever consumeren.

Hoe te planten?

Tarwegras valt op omdat als je weet hoe je het beste kunt planten, je de opname van de mineralen in de grond kunt optimaliseren. Als tarwegras op organische grond wordt geplant, kan het tot 92 van de 115 mineralen in de bodem opnemen.

Het is belangrijk dat u de zaden bij natuurvoedingswinkels krijgt en informatie vindt dat ze niet zijn behandeld.

Je moet de zaden meten en spoelen, en dan een ideale hoeveelheid verdelen om een ​​laag op een blad te vormen.Het wordt aanbevolen om de zaden in koud water te wassen en te spoelen. Kort daarna is het ideaal om het schoonmaken uit te voeren met behulp van een vergiet of afdruiprek met kleine gaten.

De spruiten verschijnen direct nadat je hebt gedrenkt. Je moet een hoeveelheid water per triple zaad toevoegen. Gebruik plastic folie of een deksel, laat het minstens 10 uur rusten. Het wordt aanbevolen om het water af te tappen en het met dezelfde hoeveelheid te vervangen, maar nog kouder. Het moet nog 10 uur worden bewaard.

Je moet het proces nog een keer herhalen. Aan het einde van dit proces zullen de zaden geschikt zijn om te planten, maar het is belangrijk dat u ze voor de laatste keer laat leeglopen en hen in rust houdt tot de teelt.

Bijwerkingen

In principe wordt gezegd dat de inname van tarwegras veilig is, maar er zijn restricties. De gevolgen van onregelmatig gebruik kunnen van milde tot meer ernstige reacties zijn. Misbruik kan leiden tot hoofdpijn, misselijkheid, allergische reacties met opgezwollen keel en netelroos.

Het is essentieel dat u op uw hoede bent voor hygiënische omstandigheden als u de bladeren op natuurlijke wijze consumeert, omdat er mogelijk infecties en contaminatie van bodembacteriën kunnen optreden.

Contra

Er zijn geen kwalen aangegeven volgens de consumptie van kleine hoeveelheden tarwegras, maar het is belangrijk dat in sommige specifieke gevallen de inname van de bladeren wordt vermeden. Zwangere vrouwen, vrouwen die borstvoeding geven, kinderen en zelfs sommige ouderen moeten medisch worden geëvalueerd om zich bewust te worden van de effecten en mogelijke reacties op hun lichaam, waarbij ze altijd proberen consumptie te vermijden.

dieet

Tarwegras kan profiteren van gewichtsverlies, maar het is van groot belang dat je beseft dat de veiligste manieren om gewicht te verliezen en af ​​te vallen, is door een uitgebalanceerd, voedingsrijk dieet te volgen dat baat kan hebben bij het verbranden van calorieën. Zoek een dieet dat bij uw doel past en wijdt u aan het lichaam dat u wenst.

Lichamelijke oefeningen

Tarwegras draagt ​​bij tot een betere spijsvertering, maar je kunt wel profiteren van afslanken met behulp van lichaamsbeweging. Gezonde gewoonten zijn niet alleen beperkt tot eten, dus het is heel belangrijk dat je de gewoonten van sedentarisme oefent en vooral verlaat, en dus basiskeuzes maakt die kunnen bijdragen aan de beste balans van je lichaam.

Oefenen met wandelen, joggen, u kunt het comfort van de liften ook per trap veranderen en door smalle stukken lopen die meestal met het openbaar vervoer worden gedaan. U kunt genieten van een prachtig landschap en uw wandelingen nog gezonder maken.

prijzen

Prijzen kunnen variëren, maar er zijn aanbiedingen van $ 3,90 per zak met 500 gram zaden.

Waar vind je het?

Je vindt tarwegraszaden in natuurvoedingswinkels en zelfs in supermarkten. Sommige winkels die tuinproducten aanbieden, bieden niet alleen tarwe graszaad, maar ook verschillende andere die een gedifferentieerde en betere kwaliteit van leven voor u kunnen bieden.

Heb je iemand horen praten over tarwegras? Wist je al de eigenschappen en voordelen ervan? Kent u iemand die er goede resultaten mee heeft behaald? Reageer hieronder!