Eet weiproteïne vet als u niet traint?


Eet weiproteïne vet als u niet traint? / supplementen

Wei-eiwit zit al een tijdje in de krantenkoppen, vooral voor degenen die bodybuilding doen. Degenen die spier willen worden of afvallen, hebben mogelijk ook gehoord van wei-eiwit. Duizenden hebben al weiproteïne gebruikt als aanvulling op hun dieet, zodat ze het lichaam dat ze willen kunnen veroveren. Er zijn echter mensen die zich afvragen of wei-eiwit vetmestend is. Er zijn mensen die aarzelen om het te gebruiken omdat ze denken dat weiproteïne vetmestend is wanneer je het neemt wanneer je niet traint.

Wat is wei-eiwit?

Wei-eiwit is eigenlijk een mix van eiwitten uit wei. Wei is de vloeibare stof die een bijproduct is van de kaasproductie. Er zijn studies uitgevoerd bij knaagdieren die hebben aangetoond dat wei-eiwit eigenschappen bevat die helpen tegen ontstekingen en kanker. Wei-eiwit wordt nu door veel onderzoekers als een onderwerp van groot belang beschouwd, omdat het wordt onderzocht op zijn vermogen om de risico's van bepaalde ziekten te verminderen. Er zijn zelfs meldingen dat het een aanvullende behandeling voor sommige aandoeningen kan zijn.

Tegenwoordig wordt wei-eiwit vaak gebruikt en verkocht als een soort voedingssupplement. In de wereld van de alternatieve geneeskunde zijn er veel beweringen over het product. Sommige melkallergieën kunnen worden veroorzaakt door wei-eiwit, maar de caseïnen die in melk worden gevonden, worden als de belangrijkste allergenen beschouwd.

Wei-eiwit heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld. In het verleden werd het enorm alleen gebruikt door bodybuilders, maar tegenwoordig wordt het zelfs gebruikt door atleten en degenen die gewoon fit lichamen willen hebben. Het wordt vaak gebruikt omdat het wordt beschouwd als een compleet eiwit dat het lichaam gemakkelijk kan verteren en gebruiken. Het wordt als een volledig eiwit beschouwd omdat het alle 9 essentiële aminozuren bevat. Voedingsmiddelen zoals quinoa, vlees, eieren en zuivelproducten zijn complete eiwitten.

Als het gaat om hoogwaardige eiwitten, is wei-eiwit een van de beste bronnen, vooral voor vetverbranding en spieropbouw. De biologische beschikbaarheid, of het vermogen van het lichaam om eiwit te absorberen, is het grootst in vergelijking met andere eiwitbronnen. Het is erg handig omdat de poedervorm gemakkelijk te bereiden is in shake-vorm. Je kunt het eiwit binnen enkele minuten consumeren.

Dus, terug naar het onderwerp ...

Leeft whey proteïne als u niet traint?

Het is belangrijk om te onthouden dat elke vorm van macronutriënt (vetten, eiwitten en koolhydraten), wanneer het teveel wordt ingenomen, zeker tot gewichtstoename zal leiden. Het lichaam kan dagelijks een aantal calorieën consumeren, en als uw calorie-inname groter is dan wat uw lichaam kan uitgeven, zult u aankomen. Dit is onvermijdelijk. Mensen die willen afvallen, moeten de hoeveelheid calorieën die door het lichaam wordt verbruikt, verhogen.

Het is echter ook belangrijk om te onthouden dat er geen studies of wetenschappelijk bewijs zijn om te laten zien dat weiproteïne meer mals is dan andere soorten voedsel. De vraag of weiproteïne vetmestend is, is hetzelfde als vragen of kippenborsten of kalkoenmesters. Het is een bron van bijna vetvrij eiwit. Dus qua calorieën is het vergelijkbaar met een bron van koolhydraten en beter dan een bron van vet.

AANVULLENDE ARTIKELEN
  • [Video] Whey Protein voor of na de training?
  • Kan uw wei-eiwit puistjes veroorzaken? Waarom?
  • Wei is koolhydraten waard?
  • 4 pindakaasrecepten met wei

Met betrekking tot verhoogde insuline en de daaruit voortvloeiende vetophoping is wei-eiwit veel beter dan enig ander voedsel met koolhydraten.

Zolang weiproteïne in uw dieet past, maakt het u niet dik. U moet echter begrijpen dat u een actieve levensstijl moet hebben, zodat u in het algemeen niet in gewicht toeneemt.

Wei-eiwit

Er zijn ook onderzoeken geweest die hebben aangetoond dat een persoon die regelmatig wei-eiwit consumeert, sneller afslankt. Wei-eiwit hoort goede effecten te hebben op diegenen die proberen af ​​te vallen. Dit zijn de verschillende manieren:

  • Wei-eiwit verhoogt de vetverbranding als het wordt gebruikt als eiwitbron vóór het sporten.
  • De bron verhoogt ook het aantal calorieën dat het lichaam omzet in dagelijkse warmte-energie (thermogenese).
  • Dit helpt bij het reguleren van energieniveaus en stemmingen wanneer een persoon de calorie-inname beperkt door de productie van serotonine te verhogen.
  • Wei-eiwit helpt bij het reguleren van de drang om te eten door de secretie van CCK te verhogen, een essentieel hormoon dat betrokken is bij het beheersen van honger. De productie van ghrelin, of het hormoon dat de eetlust stimuleert, wordt ook onderdrukt.

tevredenheid

Een theorie achter de correlatie tussen weiproteïne en gewichtsverlies is dat eiwit je helpt minder te eten. Volgens een onderzoek gepubliceerd in "The American Journal of Clinical Nutrition" in 2008, eiwit is een meer verzadigende voedingsstof dan vet of koolhydraten. Dat betekent dat het toevoegen van wei-eiwit aan uw dieet u meer voldoening kan geven, u kan helpen minder calorieën te eten en zelfs uw metabole activiteit te verbeteren.

Lichaamssamenstelling

Er zijn ook aanwijzingen dat het drinken van weiproteïnesupplementen een persoon kan helpen om spiermassa te behouden en vet te verliezen wanneer hij probeert af te vallen. Een studie gepubliceerd in 2008 in het tijdschrift "Nutrition & Metabolism" liet zien dat mensen die tweemaal per dag een wei-eiwitdrank consumeerden als onderdeel van een caloriebeperkend dieet meer vet verloren en meer droge spieren behouden in een periode van 12 weken dan mensen die het supplement niet hebben ingenomen.

toepassingen

Wei-eiwit verlaagt bij verstandig gebruik. In plaats van het toevoegen van extra calorieën aan uw dieet terwijl u naast de maaltijden een eiwitshake drinkt, kunt u de shake gebruiken als vervanging voor een snack of een kleine maaltijd. Haal niet uit uw lichaam de verscheidenheid aan voedingsstoffen die het nodig heeft door veel normale maaltijden te vervangen door de shake. Richt u in plaats daarvan liever op gezonde, caloriearme maaltijden met items uit alle voedingsgroepen en gebruik wei-eiwit als een occasionele aanvulling. 

Praktisch en biedt vele andere voordelen

Er is nog steeds geen supplement dat de voordelen van een dieet van natuurlijke, volledige en onverwerkte voedingsmiddelen volledig kan vervangen. Weiproteïne is echter een nuttige en gemakkelijke bron van eiwitten gebleken voor drukke mensen. Met dit supplement kunnen ze hun doelen op een goede manier bereiken.

Hier zijn de voordelen van het nemen van een hoogwaardig melkeiwitsupplement:

  • Wei-eiwit helpt de spiermassa te vergroten.
  • Het helpt ook bij het afvallen.
  • Het verhoogt het glutathiongehalte, het belangrijkste antioxidant van het lichaam op waterbasis.
  • Helpt bij de behandeling van kanker.
  • Vermindert triglycerideniveaus.
  • Het vermindert de symptomen van veel oefenen evenals hersteltijd.
  • Verlaagt HIV-symptomen.
  • Verhoogt de kracht voor sport.
  • Het verbetert de verschillende functies van het immuunsysteem.
  • Verhoogt HDL (goede cholesterol), terwijl tegelijkertijd het totale cholesterol daalt.

Deze voordelen tonen aan dat wei-eiwit voordelen voor de mens kan bieden die variëren van fysieke aspecten tot meer complexe functies in het lichaam.

Wanneer is de beste tijd om wei-eiwit te nemen?

Het wei-eiwit, zoals hierboven vermeld, wordt snel verteerd, dus het is het beste om het 30 tot 60 minuten na je training te nemen. Als u het op een ander moment wilt gebruiken, kunt u uw vertering vertragen door het in te nemen met andere soorten voedsel. Een goed voorbeeld is als je meer eiwitten wilt toevoegen aan het ontbijt, maar geen eieren wilt, kun je wei-eiwit aan je haver toevoegen. Voor een snelle snack kun je een shake maken met kastanjes, visolie om de snelheid van de eiwitvertering te verlagen.

Wanneer mensen vragen of weiproteïne vetmestend is, houd er dan rekening mee dat iets dat te groot is, omgezet wordt in vet in het lichaam. Te veel eiwitten zijn niet bepaald slecht, maar dat betekent nog steeds overtollige calorieën. Om het proces van gewichtstoename te voorkomen, of u nu traint of niet, moet u ervoor zorgen dat uw dagelijkse calorie-inname niet groter is dan wat uw lichaam kan verbranden.

Neemt u meestal Whey Protein als supplement? En wat is je wekelijkse trainingsroutine? Reageer hieronder!